آخرین فراخوان دعوت به همکاری و از داوطلبین برای اجرای طرح مداخله در حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی(محب) اعلام شد

آخرین فراخوان دعوت به همکاری و از داوطلبین برای اجرای طرح مداخله در حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی(محب) و عضوگیری تیم فوریتی در سطح استان تهران اعلام شد.

تیم محب بهزیستی استان تهران در راستای ارایه خدمات آموزشی، روانشناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و یا انسان ساخت، آسیب دیده اند، می پردازد. لذا از میان مراکز مثبت زندگی و مراکز سلامت روان، دفاتر و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی عضو می پذیرد.
اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت روان در محله ها جهت آشنایی با بحران های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع محور و جزء شرح وظایف مراکز سلامت روان محلی و دفاتر و مراکز مشاوره می باشد.
 همچنین رویکرد طرح محب شامل بهره مندی از مشارکت فراگیر داوطلبان، توجه به مخاطرات گسترده ضمن تاکید بر مخاطرات شدید، توجه به سرعت و فوریت، توانمند سازی افراد و اجتماعات محلی، توجه به امر پیشگیرانه وسیع و مردم محور در تمامی اقدامات، توسعه همکاری های درون بخشی و بین بخشی اعم از داخلی، منطقه ای، توجه به فرهنگ بومی، اعتقادات و ارزش های آحاد جامعه، بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد می باشد.  
اعضای تیم فوریتی محب متشکل از روانشناس، مشاور، مددکار و در صورت لزوم و بنا بر شرایط روانپزشک می باشد که این تیم تحت نظارت بهزیستی استان تهران(استانی و شهرستانی) شکل خواهد گرفت و به صورت سیار و ثابت در قالب گروه های مشاوره ای، اقدامات حمایت های روانی اجتماعی را ارائه می نمایند. که عمده وظیفه برنامه ریزی و طراحی مداخله در بحران و ارائه حمایت های روانی اجتماعی را به جمعیت متأثر بر عهده دارند.
اعضای تیم محب پس از بروز حادثه یا بحران اتفاق افتاده، با مراجعه به محل به صورت فعال اقدام به شناسایی و غربال افراد متأثر از واقعه را می نمایند و سپس بر حسب نیاز و شرایط فرد حادثه دیده به یکی از مراکز دولتی ذیصلاح ارجاع داده می شوند تا بتوانند بصورت رایگان خدمات دریافت نمایند. این خدمات ضمن ایجاد آمادگی در مردم برای مقابله روانی اجتماعی با بلایای طبیعی و انسان ساخت، سبب پیشگیری از بروز تنش های روانی اجتماعی و مقابله صحیح آن ها می گردند.
افراد برای عضویت  تیم تخصصی و عمومی ارائه دهنده حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت  بایستی این شرایط را دارا باشند:
۱- مدرک کارشناسی در گرایش های مشاوره، روانشناسی و مددکاری در جهت ارائه حمایت های روانی اجتماعی در راستای ارائه خدمات عمومی.
۲- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در گرایش های مشاوره، روانشناسی و مددکاری در جهت ارائه حمایت های روانی اجتماعی در راستای ارائه خدمات تخصصی.
۳- دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه کار مؤثر در حوزه مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی در راستای ارائه خدمات تخصصی.
۴- متعهد در راستای ارائه حمایت های تخصصی.
۵- حداقل سن برای ارائه حمایت های روانی اجتماعی تخصصی ۳۱ سال.
۶- حداقل سن برای ارائه حمایت های روانی اجتماعی عمومی ۲۴ سال.
۷- شرکت در دوره های تخصصی و عمومی طرح محب که توسط بهزیستی برگزار می گردد.
۸- خورداری از سلامت کامل جسمی و روانی - توانایی انجام کار تیمی و برخورداری از روحیه مشارکت پذیر و متعهد به اصول و اهداف بشر دوستانه.

علاقمندان می توانند از زمان انتشار این فراخوان به مدت ۱۰ روز کاری در سامانه جامع مشاوره به نشانی (http://moshavereh.behzisti.ir) ثبت نام  و  مدارک مورد نیاز(طبق سامانه) را به واحد پیشگیری شهرستانهای مربوطه تحویل نمایند و در صورتیکه متقاضیان دارای مجوز مراکز سلامت روان و یا دفاتر و مراکز مشاوره میباشند بعد از ثبت نام با تأیید بهزیستی شهرستان بعنوان داوطلب تیم فوریتی منظور میشوند. همچنین در صورت نیاز میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن تماس ۸۸۷۷۲۰۲۰ داخلی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 72775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد