بهره‌مندی خانواده معلولان ذهنی و جسمی_حرکتی از امتیاز پلاک ویژه خودرو

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور در دومین نشست با نمایندگان انجمن‌های فعال در امور معلولان از تغییر دستورالعمل پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: از این پس خانواده‌های افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده‌های افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودرو بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دومین نشست توانمندسازی افراد دارای معلولیت با حضور «رویا حبیبی» سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور و نمایندگان انجمن‌های فعال در امور معلولان در راستای همگامی هرچه بیشتر در مسـیر تحقق اهداف پیش‌روی برگزار شد.

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر نقش و جایگاه تشکل‌های غیردولتی معلولان در پیشبرد اهداف توانمندسازی، استفاده مطلوب از ظرفیت سازمان‌های غیردولتی در ایجاد تعاملات بین‌بخشی و تسهیل روند اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را ضروری دانست.

وی، ادامه داد: با تغییر دستورالعمل پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت از این پس خانواده‌های افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده‌های افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودرو بهره‌مند شوند.

حبیبی با اشاره به رقابت معلولان برای پذیرش در آزمون استخدامی در بین افراد دارای معلولیت، تصریح کرد: براساس تفاهمنامه فی مابین بهزیستی و بیمه سلامت، ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی با تعرفه محل ارائه دهنده خدمت اعم از دولتی یا غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

در ادامه نشست نمایندگان انجمن‌های فعال در امور معلولان به طرح دیدگاه‌های خود درخصوص روند ارائه خدمات توانبخشی و چالش‌های موجود در این مسیر پرداختند و بر لزوم ارتباط مستمر میان بهزیستی و سازمان‌های غیردولتی فعال در امور معلولان در راستای اجرای صحیح قانون حمایت از حقوق معلولان و همسویی دستگاه‌های اجرایی تاکید کردند.

کد خبر 72722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =