ترخیص ۱۸ فرزند بی سرپرست از بهزیستی پاکدشت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ فرزند بی‌سرپرست پاکدشتی ترخیص شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران و به نقل از خبرگزاری برنا از تهران، نادره افشارها ملاک استقلال و ترخیص فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی را توانمندی و اطمینان از وضعیت مطلوب آنان پس از استقلال عنوان کرد و افزود: فرزندان ساکن در این مجموعه عمدتا بی سرپرست یا بدسرپرست هستند اما پدران و مادرانی مهربان‌تر، مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته و تربیت آنها را انجام می دهند.

وی افزود: پنج مرکز شبانه روزی کودکان و نوجوانان به ۹۱ فرزند سنین یک تا هجده سال به صورت شبانه روزی خدمات نگهداری و حمایتی ارائه می کنند.

افشارها با تاکید بر اهمیت استقلال فرزندان پس از ۱۸ سالگی گفت: در صورت اشتغال بکار فرزندان بالای ۱۸ سال و دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای طی بررسی دقیق مددکاران، مدارک کامل شخص جهت طرح در کمیته شهرستانی و در نهایت کمیته استانی ارسال می‌شود که در این کمیته‌ها نهایت دقت صورت گرفته و در خصوص ترخیص و یا عدم ترخیص فرزند رای نهایی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۱۸ فرزند از مرکز ترخیص شده‌اند که تعدادی از آنها به خانواده بازگشته‌اند، افزود: پنج سال پس از ترخیص این فرزندان نیز حمایت‌های مالی و غیرمالی سازمان ادامه دارد و نظارت و پیگیری کارشناسی از سوی مرکز و ستاد قطع نمی‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکل فرزندان می‌توانند مسائل خود را با کارشناسان سازمان مطرح کند.

کد خبر 72590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد