۷۰ معلول ملاردی از خدمات ژنتیکی رایگان بهره‌مند شدند

سرپرست بهزیستی شهرستان ملارد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با اطلاع رسانی‌های انجام شده بیش از ۷۰ معلول تحت پوشش این اداره با بررسی حوزه های تخصصی و توسط واحد پیشگیری برای دریافت خدمات مشاوره و در صورت نیاز آزمایش ژنتیک به صورت رایگان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، داود فهیم راد روز سه شنبه در گفتگو به خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و کاهش معلولیت ارائه می شود و به خانواده های تحت پوشش این امکان را می دهد تا رایگان بررسی های لازم را انجام دهند و با اقدامات علمی از تولد کودک معلول جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: بی توجهی و یا ناآگاهی خانواده ها به ویژه خانواده های دارای فرد معلول موجب تولد کودکی با اختلالات ژنتیکی می شود، این درحالی است که با انجام یک مشاوره و یا آزمایش ساده ژنتیک می توان از این مسئله جلوگیری کرد.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان ملارد یک مرکز ژنتیک به صورت فعال در حال ارائه خدمت است، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با اجرای طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و در خانواده های دارای عضو معلول گامی مثبت در بروز اینگونه موارد برداشته است.

وی اضافه کرد: اداره بهزیستی ملارد پیرامون کاهش نرخ رشد معلولیت ها با راهبرد توسعه طرح های آزادسازی عمومی، غربالگری و ایجاد بستر قانونی پیشگیری از محدودیت ها با توجه به مداخله به هنگام و توسعه خدمات بین بخشی بین ادارات و تخصص های لازم به موارد آگاه سازی و پیشگیری از معلولان اقدام کرده است.

فهیم راد گفت: بهزیستی شهرستان ملارد، تخصصی، دانش مدار، توسعه یافته و پاسخگو  و برای دسترسی گروه های هدف خود نسبت به خدمات پیشگیرانه اجتماعی و توانبخشی معلولان گام برمی دارد.

وی در پایان یادآور شد: افراد در صورتی که قصد ازدواج و فرزند آوری داشته باشند می توانند از خدمات و آزمایش ژنتیکی به صورت کاملا رایگان استفاده کنند و با بررسی عوامل ژنتیکی معلولیت باعث کاهش نرخ این قشر از جامعه هدف شوند.

کد خبر 72492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد