در رسانه |  دستگاه ها باید از مرحله پیشگیری تا بازتوانی معتادان در کنار بهزیستی باشند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی ویژه معتادان مواد مخدر در این استان فعال است.

به گزارش تایسیز نیوز فرگل صحاف در همایش صیانت از بانوان بهبود یافته از اعتیاد، افزود: در ۹ ماهه امسال به حدود یک هزار نفر از بانوان پاک شده از اعتیاد و یک میلیون نفر از آحاد مردم استان آموزش های پیشگیری از اعتیاد با کمک مراکز فوق و تشکل های مردمی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و بازتوانی افراد گرفتار در دام اعتیاد فعالیت می کنند و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و بازتوانی از اهداف و اولویت های مهم این تشکل ها و اداره کل بهزیستی استان می باشد.

صحاف با بیان اینکه همه دستگاه‌های فعال باید از مرحله پیشگیری تا بازتوانی معتادان در کنار بهزیستی باشند، از تمامی ارگان ها و نهادهای فعال در این زمینه درخواست کرد تا بهزیستی آذربایجان شرقی را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

وی به حمایت مالی و تسهیلاتی بهزیستی از معتادان پاک شده اشاره و اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته به تعداد ۴۲۵ نفر از معتادان تسهیلاتی به میزان ۲ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که هدف از ارائه این تسهیلات کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی است.

صحاف همچنین از ارائه خدمات به حدود ۲۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و سالمند تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ دختر ۶ تا ۱۸ سال نیز در مراکز دختران بی سرپرست و بدسرپرست استان نگهداری می شوند.

خانواده ها مراقب فرزندان خود در زمینه اعتیاد باشند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز از در این همایش از مواد مخدر به عنوان چهارمین بحران اجتماعی و اقتصادی جهان نام برد که نسل بشر را تهدید می کند.

امیر رنجبر با بیان اینکه حدود ۱۷۰ کشور جهان قربانی مواد مخدر است، افزود: کشورهایی که در مسیر تولید و ترانزیت مواد مخدر قرار دارند از جمله ایران جزو قربانیان اصلی مواد مخدر هستند که باید سیاست های تاثیرگذار در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اینکه گرفتار شدن به مواد مخدر طبقه اجتماعی نمی شناسد و همه طبقات جامعه را تهدید می کند، اظهار داشت: افزایش تقاضای مصرف مواد مخدر هشداری جدی و مهم برای خانواده هاست که باید مراقب فرزندان خود باشند.

رنجبر از وجود بیش از یک هزار روانگردان شناسایی شده در جهان خبر داد که در صورت تغییر عنصر شیمیایی به موادی بسیار خطرناک برای سلامت بشر تبدیل می شوند که باید خانواده ها در مورد اثرات این روانگردان ها با فرزندان خود صحبت کنند.

کد خبر 72249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد