در رسانه| ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در آذربایجان شرقی فعال است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی ویژه معتادان مواد مخدر در این استان فعال است.

به گزارش اقتصاد آینده فرگل صحاف، در همایش صیانت از بانوان بهبود یافته از اعتیاد، افزود: در ۹ ماهه امسال به حدود یک هزار نفر از بانوان پاک شده از اعتیاد و یک میلیون نفر از آحاد مردم استان آموزش های پیشگیری از اعتیاد با کمک مراکز فوق و تشکل های مردمی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و بازتوانی افراد گرفتار در دام اعتیاد فعالیت می کنند و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و بازتوانی از اهداف و اولویت های مهم این تشکل ها و اداره کل بهزیستی استان می باشد.

صحاف با بیان اینکه همه دستگاه‌های فعال باید از مرحله پیشگیری تا بازتوانی معتادان در کنار بهزیستی باشند، از تمامی ارگان ها و نهادهای فعال در این زمینه درخواست کرد تا بهزیستی آذربایجان شرقی را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، به حمایت مالی و تسهیلاتی بهزیستی از معتادان پاک شده اشاره و اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته به تعداد ۴۲۵ نفر از معتادان تسهیلاتی به میزان ۲ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که هدف از ارائه این تسهیلات کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی است.

وی همچنین از ارائه خدمات به حدود ۲۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و سالمند تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ دختر ۶ تا ۱۸ سال نیز در مراکز دختران بی سرپرست و بدسرپرست استان نگهداری می شوند.

کد خبر 72246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد