در رسانه| مواد مخدر، همه طبقات اجتماعی را درگیر می کند

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در استان خبر داد و گفت: این مراکز در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و بازتوانی افراد گرفتار در دام اعتیاد فعالند. به گزارش خبرنگار تانیش نیوز، فرگل صحاف، در همایش صیانت از بانوان بهبود یافته از اعتیاد در باغ فرشته «مرکز نگهداری […]

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۱ مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد در استان خبر داد و گفت: این مراکز در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و بازتوانی افراد گرفتار در دام اعتیاد فعالند.

به گزارش خبرنگار تانیش نیوز، فرگل صحاف، در همایش صیانت از بانوان بهبود یافته از اعتیاد در باغ فرشته «مرکز نگهداری زنان درگیر اعتیاد» گفت: در ۹ ماهه نخست امسال به حدود یک هزار نفر از بانوان پاک شده و به یک میلیون نفر نیز آموزش های پیشگیری از اعتیاد ارائه شده است.

صحاف درمان، کاهش آسیب و بازتوانی را از اهداف و اولویت های بهزیستی استان نام برد و گفت:  کلیه دستگاه‌های فعال باید از مرحله پیشگیری تا بازتوانی افراد معتاد در کنار بهزیستی باشند.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت این سازمان از معتادان گفت: طی مدت نه ماه گذشته به ۴۲۵ نفر از معتادان دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال داده شده که هدف از ارائه این تسهیلات کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی است.

وی همچنین از ارائه خدمات به حدود ۲۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و سالمند تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: حدود یکصد دختر شش الی ۱۸ سال نیز در مراکز دختران بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می شوند.

وی از کلیه ارگان های فعال در این زمینه خواست تا بهزیستی را در رسیدن به اهدافش یاری کنند.

در این مراسم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز از مواد مخدر به عنوان چهارمین بحرانی نام برد که نسل بشر را تهدید می کند.

امیر رنجبر حدود ۱۷۰ کشور را قربانی مواد مخدر نام برد و گفت: کشورهایی که در مسیر تولید و ترانزیت مواد مخدر قرار دارند از قربانیان مواد مخدر هستند و ایران نیز جزو این کشورهاست.

در رسانه| مواد مخدر همه طبقات اجتماعی را درگیر می کند/ارائه تسهیلات بازتوانی به معتادان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی

وی با اشاره به این که گرفتار شدن به مواد مخدر طبقه اجتماعی نمی شناسد و همه طبقات جامعه را تهدید می کند گفت: افزایش تقاضای مواد مخدر هشداری برای خانواده هاست که باید مراقب فرزندانشان باشند.

وی افزود: بیش از یک هزار روانگردان در جهان شناسایی شده است که در صورت تغییر عنصر شیمیایی به موادی بسیار خطرناک تبدیل می شود.

رنجبر از خانواده ها خواست در مورد اثرات روانگردان ها با فرزندان خود صحبت کنند.

معاون اجتماعی سپاه عاشورا استان نیز دراین مراسم مواد مخدر را بزرگترین خطری دانست که نظام را تهدید می کند و گفت: طلاق، اعتیاد؛ بیکاری، فقر و مسئله حجاب و عفاف از عوارض دچار شدن به اعتیاد است که ضرورت ورود همه دستگاه های مرتبط به این موضوع اهمیت را بیشتر نمایان می کند.

وی افزود: برنامه های متعددی برای پیشگیری و پاک بودن  از اعتیاد دراستان در نظر گرفته شده است که ایجاد اشتغال و راه اندازی مراکز مشاوره از جمله این برنامه هاست.

در این مراسم از کسانی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

آقای بادیران از پیشکسوتان عرصه روزنامه نگاری نیز با اشاره به اهمیت اگاه سازی خانواده ها از طریق رسانه ها، آمادگی خبرنگاران استان برای اطلاع رسانی و اگاهی دهی جامعه از مضرات و عواقب اعتیاد اعلام کرد.

کد خبر 72074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد