۹۰ بانوی نمونه تحت پوشش بهزیستی پاکدشت درایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س)تجلیل شدند

امام جمعه شهرستان پاکدشت در مراسم تجلیل از ۹۰ نفر از زنان نمونه تحت پوشش بهزیستی گفت: در رسیدن به کمال و اخلاق، جنسیت انسان جا و معنایی ندارد، چه بسیار زنانی در کمال و اخلاق گوی سبقت را از مردان ربوده و همچون حضرت زهرا(س) به الگویی تمام برای تمامی اعصار تبدیل شدند.

به گزارش  روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام حسن لزومی روز پنجشنبه در آئین تقدیر از ۹۰ نفر از زنان نمونه تحت پوشش بهزیستی پاکدشت که در محل سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: در رسیدن به کمال و اخلاق در دین مبین اسلام، جنسیت افراد معنایی ندارد و چه بسیار زنانی که با پیشی گرفتن از مردان عالم، خود به الگویی برای تمامی اقشار و اعصار و دوران تبدیل شده‌اند.

وی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: حضرت زهرا(س) از چنان شخصیتی عظیمی برخوردار است که تمامی مردان عالم و حتی انبیاء الهی نمی‌توانند به چنان شخصیت و جایگاهی دست یابند، وجود گرانقدری که به عنوان همسر شهید و مادر ۱۰ ائمه شهید، تمام گرفتاری‌های جهان اسلام را تحمل مرد و چنان زندگی را مدیریت کرد که از آن خانه، ائمه اطهار پرورش یافتند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت احترام بانوان از سوی مردان گفت: احترام گذاشتن به زن، احترام گذاشتن به خداوند متعال است و چه بسیار زنان موفقی که با وجود آن که سرپرستی ندارند، زندگی را با کمترین پول مدیریت کرده و فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند.

امام جمعه پاکدشت تأکید کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام، زن را به جایگاه خود رسانده و امروز شاهدیم که زنان ایران اسلامی، همپای مردان مدارج عالی علمی را سپری کرده و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند.

۸۰۰ زن خدمات مستمر و ۱۰۰ نفر از خدمات غیرمستمر بهزیستی برخوردارند

سرپرست بهزیستی شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر دفتر زنان سرپرست خانوار بهزیستی پاکدشت، ۹۰۰ نفز زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش خدمات خود قرار داده که از این تعداد، ۸۰۰ نفر از خدمات مستمر و ۱۰۰ نفر از خدمات غیرمستمر برخوردارند.

نادره افشارها با اشاره به این که پرونده ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در اختیار بخش خصوصی است اظهار داشت: هم اکنون ۵ مرکز مثبت زندگی بر اساس تعداد پرونده، در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت جانمایی شده‌اند تا خدمات مناسب در همان محل به سادگی و ارزان‌تر در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.

وی افزود: بهزیستی شهرستان پاکدشت علاوه بر زنان سرپرست خانوار، به فرزندان دانش‌آموز و دانشجوی آنان نیز خدمات کمک هزینه تحصیلی و دانشگاه ارائه می‌کند.

افشارها با تأکید بر لزوم توانمندسازی زتان سرپرست خانوار گفت: در حوزه اشتغال، آن دسته از کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را به کار گیرند، از تسهیلات کارفرمایی در حوزه بیمه برخوردار می‌شوند و دو ۲ گروه همیار خیاطی و سبزی خردکنی، ۱۰ نفر از بانوان را مشغول به کار کرده است.

وی گفت:در حوزه ارائه تسهیلات، ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به ۶۰ زن سرپرست خانوار پاکدشت اعطا شده و آن دسته از بانوانی که از مدرک فنی و حرفه‌ای برخوردارند، از ۱۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برخوردار می‌شوند که تلاش می‌شود امسال به ۲۰ نفر از بانوان این تسهیلات اعطا گردد.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: کلیه هزینه تحصیلی زنان سرپرست خانواری که در دانشگاه مشغول به تحصیل باشند، از سوی بهزیستی پرداخت می‌گردد.

وی با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار فعال در حوزه اشتغال خانگی گفت: در حال حاضر ۱۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار پاکدشت از تسهیلات بیمه خویش فرمایی استفاده می‌کنند و پس از ۱۰ سال بازنشسته شده و از مستمری تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 72039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد