۱۳۰ بانوی سرپرست خانوار پاکدشتی آموزش پیشگیری از معلولیت را فرا گرفتند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری مرکز مثبت زندگی برای ۱۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح، آموزش‌هایی در هفت موضوع، سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت بینایی، سلامت شنوایی، سلامت دستگاه عضلانی اسکلتی، ژنتیک، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته با همکاری آموزش و پرورش، دانش آموزان متوسطه دوره دوم جامعه هدف آموزش‌ها بودند و در سال ۱۴۰۰و به دنبال عقد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت های اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، این طرح برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست بهزیستی پاکدشت اضافه کرد: در این طرح، با حضور و همکاری مدرسان دوره دیده مورد تایید بهزیستی سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه اسکلتی عضلانی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و بیماری‌های ژنتیک زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص حوادث غیر رانندگی و حوادث رانندگی و ترافیکی نیز آموزش داده می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پیشگیری از اعتیاد ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان پاکدشت خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار و در راستای یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های اصلی برای پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری برای کلیه رابطین و مشاورین مدارس آموزش و پرورش پاکدشت اجرا و مسائلی از جمله پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در محل کار، افزایش مهارت‌های ارتباط موثر در کارکنان، آگاه‌سازی و آموزش کارکنان از جمله اقدامات طرح کارمندیاری ارائه شد.

این مسئول ادامه داد: تاکید اجرای این برنامه بر پیشگری از اعتیاد است و با توجه به این که برخی از کارکنان ادارات در معرض آسیب درگیر شدن با مسائلی همچون اعتیاد، استرس یا افسردگی هستند، طرح کارمند یاری و ارائه آموزشی در کوتاه مدت به کاهش اثرات منفی اعتیاد و آسیب های ناشی از آنان کمک می کند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

کد خبر 72023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد