مناسب سازی وب سایت بهزیستی برای افراد دارای معلولیت 

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گفت: افراد نابینا با مراجعه به سایت بهزیستی به آدرس zanjan.behzisti.ir به عنوان زیر سایت بهزیستی کشور می توانند از خدمات خبرخوان متن به شکل صوتی استفاده کنند. همچنین امکان بزرگ نمایی فونت محتوای متنی در این سایت برای افراد کم بینا وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد افزود: وب سایت بهزیستی استان زنجان برای افراد کم توان مطابق با استاندارد های روز دنیا مناسب سازی گردیده است بدین منظور افراد کم توان می توانند با کلیک برمنوی چشمی در گوشه ی سمت راست وب سایت، از آخرین اخبار بهزیستی اطلاع یافته و رنگ سایت و اندازه قلم سایت را در هر جا که مایل هستند به دلخواه خود عوض نمایند.

وی به سیستم چت آنلاین بر گوشه ی سمت چپ سایت، اشاره کرد و افزود: سیستم چت آنلاین رایگان برای سایت یکی از مهمترین ابزارهایی است تا مخاطبین بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن سوالاتشان را بپرسند و با پشتیبان سایت به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و همین موضوع، عاملی برای افزایش رضایتمندی جامعه هدف خواهد بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مناسب سازی فضاهای مجازی از بهترین انواع توانمندسازی برای افراد دارای معلولیت محسوب می شود، افزود: خدمات ارائه شده به افراد نابینا و کم بینا در راستای توانمندسازی آنان است و یکی از موضوعات در این حوزه مناسب سازی فضای مجازی است؛ افراد دارای معلولیت همانند دیگر افراد از فضای مجازی استفاده می کنند بنابراین ضروری است این فضا مانند محیط زندگی برای افراد دارای ویژگی های خاص مناسب سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های بهزیستی اعم از فیلم ها و گزارش های تصویری برنامه ها و فعالیت های بهزیستی برای استفاده ی کاربران بر روی سایت قابل مشاهده است و همچنین آدرس مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در حوزه های مختلف با اعلام لوکیشن  بر روی سایت بارگذاری شده و قابل جستجو است.

موحد با اشاره به فعالیت ۱۹ سامانه ارائه خدمات به متقاضیان و جامعه هدف افزود: در حال حاضر ۱۹ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک به آدرس behzisti.ir فعال است و بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

کد خبر 71683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد