عقیم‌سازی معلولان ذهنی در مشهد صحت ندارد

رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر در حاشیه بازدید خبرنگاران شرکت کننده در تور خبری بهزیستی خراسان رضوی ، از نگهداری و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان ذهنی در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی اشرافی در حاشیه بازدید ۱۲ دی‌ماه‌ خبرنگاران از آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد گفت: همه افراد دارای معلولیت تحت حمایت این مؤسسه، بی‌سرپرست هستند که ۲۳۰ نفر از کم‌توانان ذهنی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر این افراد، رهاشدگان در حرم مطهر رضوی هستند که به این مرکز گسیل شده‌اند و در کنار معلولان ذهنی، تعداد ۱۷۵ فرد سالم بی‌سرپرست نیز در یکی دیگر از آسایشگاه‌های تحت نظارت نگهداری می‌شوند.

اشرافی خاطرنشان کرد: مؤسسه بوستان شکوه مهر همچنین ۲هزار نفر از آسیب‌دیدگان جسمی و حرکتی را خارج از مؤسسه، تحت سرپرستی مادی و معنوی داده است که ۱۷۰ نفر نیز مستقل شده‌اند.

مدیریت شهری مشهد، حامی معلولان

اشرافی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی مشهد مقدس درباره اعطای کمک ۵ میلیارد تومانی به مراکز نگهداری از معلولان اظهار کرد: خوشبختانه دوره کنونی مدیریت شهری، حمایت‌های سودمندی از جامعه معلولان داشته است و مصوبه اخیر شورای شهر در راستای بازدید ریاست شورا، شهردار مشهد مقدس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان شهری بوده است.

وی یادآور شد: در سراسر جهان، مدیریت مراکز نگهداری از معلولان و اقشار آسیب‌پذیر با شهرداری‌هاست؛ بنابراین می‌توان گفت مراکز نگهداری از معلولان زیرمجموعه مدیریت شهری است و انتظار داریم تعامل حداکثری با مراکز نگهداری از معلولان داشته باشند.

اشرافی درباره هزینه‌های مرکز معلولان شهید بهشتی تصریح کرد: آورده مالی مبتنی بر مصوبه شورای شهر مشهد را صرف افزایش ظرفیت‌های عمرانی این مرکز و تجهیز دیگر مراکز خواهیم کرد.

تکذیب عقیم‌سازی معلولان ذهنی شدید

مدیر مرکز معلولان ذهنی شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی پیرامون شایعات عقیم‌سازی معلولان ذهنی متذکر شد: این مسئله هیچ‌گاه رخ نداده است و هرگونه مشکلات جنسی و پرخاشگری‌های افراد معلول ذهنی خیلی شدید با دارو و تحت نظارت کامل بهداشتی درمان می‌شود.

کد خبر 71482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد