پژوهش پیش شرط توسعه و پیشرفت خدمات بهزیستی است

مدیر کل بهزیستی خوزستان صبح امروز در نشست آموزشی ،تخصصی با کارکنان بهزیستی استان که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور ﻣﺪﯾﺮ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶ سازمان مدیریت و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ریزی استان،رئیس پارک علم و فناوری خوزستان و معاون اجتماعی اداره کل تعاون استان و تعدادی از اساتید دانشگاه ،از طریق حضوری و مجازی برگزار شد ،عنوان کرد:پژوهش، پیش شرط توسعه و پیشرفت خدمات بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان بیان کرد : بهزیستی  یک سازمان تخصصی و دانش بنیان است که  بسیاری از خدمات و فعالیتهای این سازمان بر اساس پژوهشها و دستاوردهای  علمی  انجام می شود.
وی با بیان اینکه امسال بهزیستی خوزستان به عنوان دستگاه اجرایی برتر آموزشی در بخش فرهنگی ،اجتماعی شناخته شد، افزود: کارشناسان دفتر پژوهش  بهزیستی استان پژوهش  های مختلف و  موفقی را  انجام داده اند که تعدادی از طرحهای موفق   در این نشست به معرض نمایش گذاشته شده است . 
 کریمیان گفت:در حال حاضر بهزیستی در حوزه های مختلفی همچون پیشگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فردی  جامعه هدف خود نیاز به تحول دارد  و برای رسیدن به این  هدف انجام طرح های پژوهشی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در حوزه مراکز مثبت زندگی  نیز نیاز به انجام کارهای علمی و پژوهشی  داریم تا این مراکز بتوانند  کارآمدی بهتری داشته باشند.

ﻣﺪﯾﺮ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶ سازمان مدیریت و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ریزی خوزستان نیز با بیان اینکه آموزش کلید حرکت به سمت مباحث پژوهشی است گفت:آموزشی ارزشمند است که بعد معنوی و نورانی شخصیت انسان را متجلی  کند و هدایت گر  باشد و بتواند استعداد درونی انسان را شکوفا سازد به همین خاطر می گویند معلمی شغل انبیاست چون پیامبران هدایت گر هستند.

قاسم سواری سنگوری افزود:سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان مبنا و محور اصلیش نیروی انسانی است و در بهزیستی خوزستان تحقیقات خوبی انجام شده است که کسب رتبه برتر آموزشی توسط این دستگاه ،نشان از توجه ویژه بهزیستی به امر آموزش و پژوهش است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان  نیز بیان کرد:با پیشرفت های جهش داری که در عرصه علم صورت گرفته ما نیاز داریم که فاصله خودمان را با دنیا کمتر کنیم و
در دنیای امروز به خوبی ثابت شده است که فناوری و نوآوری نقش بی‌بدیلی در حل مشکلات و  افزایش بهره وری دارد.

 محمد راضی جلالی گفت:پارک علم و فناوری استان  این آمادگی را دارد که در موضوع تامین تجهیزات توانبخشی توان خواهان بهزیستی بر مبنای تکنولوژی های فناورانه همکاری نماید.

وی با بیان اینکه در استان ۳۴۹ شرکت فناوری  فعالیت می کنند افزود: تعدادی از این شرکتها  می توانند  به بهزیستی کمک کنند و همچنین  آمادگی داریم اگر بستر کار توسط سایر سازمان‌ها فراهم شود در حوزه اشتغال جامعه هدف بهزیستی نیز همکاری داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست آموزشی ،دستاوردهای  دو طرح تحقیقاتی موفق که در حوزه بهزیستی انجام شده بود توسط اساتید مجری طرح  ،از طریق حضوری و  اسکای روم ، برای  کارکنان  و کارشناسان بهزیستی سراسر استان تشریح  شد.
کد خبر 71320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد