دررسانه|مراکز نگهداری کودکان یتیم و بدسرپرست در خوزستان باید افزایش یابد

ایسنا/خوزستان معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با بیان اینکه تعداد کودکان بد سرپرست و بی‌پرستی که در مراکز نگهداری این کودکان نگهداری می‌شوند رو به افزایش است، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد این کودکان، باید تعداد مراکز نگهداری نیز افزایش یابد.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگهداری کودکان بی سرپرست و بدون سرپرست در مراکز بهزیستی اظهار کرد: ۱۳ مرکز نگهداری کودکان یتیم و بد سرپرست در خوزستان در حال فعالیت هستند که هفت مرکز از این تعداد در اهواز قرار دارند.

وی افزود: یکی از این مراکز شیرخوارگاه است؛ کودکان شیرخوار تا سه سالگی در مرکز شیرخوارگاهی نگهداری می‌شوند و پس از آن، کودکان از سن شش سالگی به بالا تفکیک جنسیتی می‌شوند و دختران و پسران در مراکز جدا نگهداری خواهند شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به ارائه خدمات کامل به این کودکان، گفت: کودکان شیرخوار تا ۱۸ سالگی در این مراکز نگهداری می‌شوند و پس از آن هزینه ترخیص، تسهیلات اشتغال‌زایی و هزینه تحصیلی برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۸۰ کودک در این مراکز در استان خوزستان در حال نگهداری هستند و ۴۷۲ کودک نیز از مراکز ترخیص شده و به قیم خود تحویل داده شده‌اند و بابت نگهداری هر کودک، ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد کودکان بد سرپرست و بی پرستی که در این مراکز نگهداری می‌شوند رو به افزایش است، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد این کودکان، باید تعداد مراکز نگهداری این کودکان نیز افزایش یابد بنابراین اگر موسسات خیریه تمایل دارند در زمینه راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست اقدام کنند، همکاری لازم با آن‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 70691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد