در رسانه | حق پرستاری معلولان شدید و افراد دارای آسیب‌های نخاعی افزایش یافت

معاون بهزیستی استان اردبیل از افزایش ۵۰ درصدی حق پرستاری افراد دارای معلول

رضا محمدی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران و با استناد به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان،  کمک هزینه حق پرستاری معلولان دارای ضایعه نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید دهک‌های ۱ تا ۷ درآمدی ماهانه از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل در خصوص ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل می گوید: در حال حاضر ۳۳۵ نفر از افراد دارای معلولیت در این استان زیرپوشش این دو فعالیت هستند که ۱۷۰ نفر از خدمات توانبخشی در منزل و ۱۶۵ نفر هم از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

به گفته او، خدمات تخصصی در منزل شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مددکاری به معلولین تحت پوشش طرح ارائه می‌شود که دولت با افزایش ۴۶ درصدی به ازای هر فرد خدمت گیرنده یارانه‌ای به مبلغ ۷۳۰ هزار تومان به مجریان طرح پرداخت می‌کند.

محمدی گفت: در زمینه مراقبت در منزل هم یارانه دولت با افزایش ۵۰ درصدی بابت خدمات ارائه شده توسط مراقبین آموزش دیده، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر رسید که هر ماه از سوی بهزیستی به حساب مراکز اجرای طرح واریز می‌شود.

۳۸ هزار معلول در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی بوده و به آنها خدمات متنوع ارائه می‌شود که از این تعداد بهزیستی به ۱۸ هزار نفر معلول هر ماه مستمری پرداخت می‌کند.

کد خبر 70617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد