خودکشی" از آسیب‌های اولویت‌دار کرمانشاه است/ "مشکلات خانوادگی" عامل اصلی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از خودکشی به عنوان یکی از آسیب‌های اولویت‌دار در استان یاد کرد که کاهش و کنترل آن نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از ایسنا: دکتر فرحناز محمدی در نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی که در 27 آذر با حضور معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با بیان اینکه همه در حوزه پیشگیری مسئولیت دارند، گفت: آسیب های اجتماعی در هر حد و اندازه‌ای که باشد زیاد است و حتی اگر در جامعه ای وضعیت مطلوبی در زمینه آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد، باید برای حفظ این وضعیت مطلوب تلاش شود.

وی افزود: بنابراین اگر آمار کمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید برای پایداری این وضعیت و جلوگیری از افزایش آن تلاش شود.

محمدی با اشاره به رابطه علت و معلولی آسیب‌های اجتماعی، گفت: نمی‌توان بر روی یک آسیب به تنهایی کار کرد و مجموع آسیب‌ها باید با هم دیده شوند، چرا که برای یک فرد اعتیاد علت طلاق است و برای فرد دیگر طلاق علت اعتیاد و باید این آسیب‌ها در کنار هم دیده شده و برای آنها راهکار پیدا شود.

وی با اشاره به معضل خودکشی در استان گفت: حتی یک مورد خودکشی هم زیاد است و باید همه نسبت به آن حساس بوده و به دنبال کاهش آن باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در استان تعامل خوبی میان دستگاه‌های مربوطه در این زمینه وجود دارد و تلاش کرده‌ایم در جلسات مختلف از نظرات اساتید دانشگاه در این زمینه بهره‌مند شویم.

محمدی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات ویژه از سوی استانداری در زمینه کنترل و کاهش معضل خودکشی، گفت: خودکشی یکی از آسیب های اولویت‌دار در استان است و امیدواریم استانداری در این زمینه همکاری کرده و اعتبارات خاصی را در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه خودکشی چند عاملی است، یکی از علل اصلی خودکشی در استان را مشکلات خانوادگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از ایسنا : مسعود پایدار معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه هم دراین نشست از خودکشی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت دار در استان یاد کرد و افزود: رصد آسیب‌های اجتماعی در استان که از سال 1386 درصد حال انجام است نشان می‌دهد که خودکشی یکی از آسیب های اولویت‌دار در استان کرمانشاه است.

وی از تدوین اطلس خودکشی استان خبر داد و افزود: پژوهش‌ها و تحقیقات بسیاری در قالب این اطلس صورت گرفته که نتایج آن به ادارات استان ارسال شده است.

پایدار گفت: طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته یکی از مهمترین علل خودکشی در استان مسائل و مشکلات خانوادگی است و همین امر نشان می‌دهد که کانون خانواده باید بیش از پیش تقویت شده و بر روی این نهاد باید متمرکز شویم.

وی افزود: متاسفانه آمار خودکشی در استان وضعیت خوبی ندارد و در کشور شرایط خوبی نداریم و همین امر می‌طلبد که مسئولین استان بیشتر در زمینه رفع این معضل متمرکز شوند.

پایدار گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته 60 تا 70 درصد موارد خودکشی در مناطق آسیب خیز صورت می‌گیرد و هم اکنون در سطح 20 محله در حال فعالیت هستیم و باید فعالیت خود را در سطح مناطق و محلات تشدید کنیم.

کد خبر 70517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد