صدور کارت معلولیت برای بیش از ۳ هزار معلول پاکدشتی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه بیش از ۴هزار معلول در این شهرستان شناسایی شده، گفت: از این مجموع برای ۳ هزار و ۶۱۱ نفر کارت معلولیت صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران و به نقل از خبرگزاری برنا از تهران، نادره افشارها با بیان اینکه برای ۳ هزار و ۶۱۱ نفر از افراد دارای معلولیت این شهرستان کارت معلولیت صادر شده، افزود: تنها تعداد اندکی که مدارک آنها درکمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت شهرستان مطرح شده و یا مراجعه نکرده اند هنوز کارت دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه شدت معلولیت در پنج سطح کامل، خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف دسته بندی می شود افزود: از این بین بیشترین میزان معلولیت را معلولیت جسمی و حرکتی تشکیل میدهد. افشارها درخصوص فعالیتهای فردی و اجتماعی معلولین، با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی علاوه بر معلولین جسمی و حرکتی بایدسالمندان، کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی را درنظر گرفت اظهار کرد: حضور معلولین در جامعه بستگی به مناسب سازی معابر و مبلمان شهری است و اگر این موضوع رعایت نشود درواقع آنها را محکوم به خانه نشینی کرده ایم.

افشارها با بیان اینکه طبق قانون، صدور پروانه احداث و بازسازی اماکن و ساختمانهای عمومی مشروط به مناسب سازی برای معلولین است، تصریح کرد: تشکل‌های معلولین و جانبازان نیز می توانند بر پروژهای عمومی در حال ساخت نظارت کنند و اگر مشکلی در زمینه مناسب سازی مشاهده کردند به بهزیستی یا مراجع مربوطه گزارش دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان بهزیستی در حوزه مناسب سازی همکاری تنگاتنگی با ادارات و نهادها داشته و این موضوع موجب پیشرفت در امر مناسب سازی در شهرستان شده است.

کد خبر 70265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد