مصوبات شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد برای مراکز توانبخشی

بخشی از مصوبات شصت‌ودومین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در ۲۱ آذر ماه در تالار شهر برگزار شد به موضوع پرداخت کمک نقدی به مراکز توانبخشی مشهد اختصاص داشت.

کمک ۵ میلیاردی شورا به مراکز نگهداری معلولان

در این جلسه لایحه کمک به خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی‌حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد که جلسه گذشته به دلیل اتمام وقت و برای بررسی بیشتر به آینده موکول شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در متن اصلی لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شده بود که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به اعطا کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی‌حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد حداکثر تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ اقدام کند اما پیشنهاد دیگری جایگزین این لایحه شد که براساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به اعطا کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کلیه مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان تحت نظارت سازمان بهزیستی مشهد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال با هماهنگی اداره کل بهریستی استان در سال ۱۴۰۱ اقدام کند.
غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورا، در این باره اظهار کرد: چرا با پیشنهاد ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ مرکز، خودمان را مسخره می‌کنیم؟
مهدی ناصحی، عضو شورای شهر مشهد، به عنوان مخالف این پیشنهاد عنوان کرد: در جلسات اولیه توصیه کردیم این کار را برای کل مراکز مرتبط با معلولان انجام دهند. مرکز فیاض‌بخش را نیز به دلیل تفاهمی که از قبل داشتند و شهرداری عمل نکرده بود، استثنا کرده بودند. عددی تعیین شده که ابعاد آن مشخص نیست که به هر مرکز چه میزان پول داده می‌شود و چه میزان نقدی و غیر نقدی است. در این زمینه لازم است مطالعه بیشتری انجام شود.
حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، به عنوان موافق این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد به این دلیل مطرح شد که ما تنها یک مرکز را در نظر گرفتیم. ما از سایر مراکز بازدید کردیم و قول‌هایی دادیم. اگر قرار باشد خدمتی ارائه شود، باید تحت نظر اداره کل بهزیستی خراسان رضوی باشد و با نظر آن به میزان سرانه افراد توانیاب تقسیم شود.
مجید طهوریان عسکری، عضو شورای شهر مشهد نیز به عنوان مخالف این پیشنهاد تصریح کرد: موضوع مرکز فیاض‌بخش یک مقوله جداست و تمام مسائل و مشکلات آن با دیگر مجموعه‌های تحت امر بهزیستی کاملا متفاوت است. اگر قرار باشد به طور کل پنج میلیارد به مراکز اختصاص دهیم، چقدر متعلق به فیاض‌بخش خواهد رسید؟ نگاه این لایحه کمک به کاهش مشکلات مرکز فیاض‌بخش بود.
حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد هم به عنوان موافق این پیشنهاد بیان کرد: فعلا رزق و روزی این مراکز با این پنج میلیارد حل و فصل می‌شود. اگر این مبلغ را پرداخت نکنیم، ممکن است اتفاق بعدی رقم نخورد. بهتر است این مبلغ را پرداخت کنیم؛ اگر کم بود، بعدا جبران می‌کنیم.

کد خبر 70250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد