بهزیستی بینایی نزدیک به ۳۰ هزار کودک زنجانی  را غربال کرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است که بصورت سالانه و با هدف گذاری صحیح انجام می شود و از اردیبهشت سال جاری تاکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی  تعداد پایگاه های غربالگری تنبلی چشم را ۳۶ پایگاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E   (۴ دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستانها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام می دهند و منتظر مراجعه کودکان هستند.

وی در خصوص تعرفه ارایه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: بهزیستی از خانواده های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه ی درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم  حمایت می کند وهزینه ی غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه  ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان است.

حسینی ضمن توصیه به خانواده ها جهت غربال بینایی همه ساله کودکان ۳ تا ۶ سال، افزود: بهترین زمان برای تشخیص ودرمان تنبلی چشم، سنین زیر ۵ سالگی است ودر صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

این مقام مسئول  تاکید کرد: والدین با در دست داشتن شناسنامه و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به مراکزمثبت زندگی و پایگاه های غربالگری مراجعه نمایند.

کد خبر 70131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد