هدف از توانمندسازی افراد دارای معلولیت، توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی و حضور فعال آنان در اجتماع است

به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت ، نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت با حضور دکتر محمود حسینی پور استاندار مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عالی مشاور استاندار مازندران، طوسی مدیر کل بانوان استانداری ، اسماعیلی مشاور استاندار در امور معلولین و دیگر مسوولان استانی در ساری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، گفت: نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای افراد دارای معلولیت با هدف نشان دادن توانمندی افراد دارای معلولیت، فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی، پیشگیری از معلولیت ها ، مشاوره ژنتیک و غربالگری بینایی و شنوایی برپا شده است.
وی با اعلام اینکه این نمایشگاه در ۱۹ غرفه برپا شده است، افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۲۲ آذرماه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر است و هموطنان می توانند از آن دیدن کنند.
دکتر بریمانی این نمایشگاه را متفاوت نسبت به نمایشگاه های دیگر دانست و بیان کرد: در این نمایشگاه مراحل توانمندسازی افراد دارای معلولیت، غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره ژنتیک به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران هدف از توانمندسازی افراد دارای معلولیت را فراهم کردن توانمندی اجتماعی، حضور آنان در اجتماع و توانمندسازی اقتصادی دانست.
وی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۱ مرکز مشاوره ژنتیک وجود دارد، گفت: مشاوره ژنتیک می تواند در کاهش معلولیت ها نقش بسزایی داشته باشد بنابراین با توجه به آن بسیاری از معلولیت ها در جامعه کاهش پیدا می کند.
دکتر بریمانی برش اشتغال سال جاری را ۴۸۰۰ دانست و افزود: حدود ۸۰ درصد از آنان افراد دارای معلولیت می باشند که تسهیلات کم بهره به آنان داده می شود و در صورت پایداری اشتغال آنان می توانند برای گسترش واحد اشتغالزایی تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران اشتغال جامعه هدف را یکی از راه های توانمندسازی دانست و بیان کرد: کارفرمایان نیز با بکارگیری افراد دارای معلولیت می توانند تسهیلات لازم را به ازای به کارگیری هر نفر ، دریافت و بهزیستی تا ۵ سال هزینه بیمه آنان را پرداخت می کند.

کد خبر 70086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد