تامین وسایل کمک توانبخشی ازنیازهای اولیه افراد دارای معلولیت است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بهره مندی بیش از ۳ هزار نفراز افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی خبرداد و گفت : وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداکثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه ای و اجتماعی، تبدیل توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی تصریح کرد: استفاده از وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

حسینی به طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت برای ۲۰۰ نفر از سالمندان، و افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان های زنجان، خدابنده و خرمدره اشاره کرد و گفت:  با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

وی با اشاره به خدمات مستمر مالی از ارائه خدماتی چون  شناسایی، ارزیابی و نیازسنجی وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی خبرداد و اضافه کرد:  خدماتی چون ارائه وسایل کمک‌توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، تشک طبی، ارتز و پرتز، سمعک و کفش طبی و... خرید خدمات و پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل) کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی‌ و شنوایی سنجی، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگرخدمات چرخه حمایتی بهزیستی جهت افراد دارای معلولیت است.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعاً ۷۰ مرکزغیردولتی (روزانه، شبانه روزی،   ومراکز مثبت زندگی) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات  ارائه می دهند.

کد خبر 70008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد