بویین میاندشت| انگیزه و مطالبه‌گری افراد دارای معلولیت نشان از پویایی جامعه این افراد دارد

مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور رضا علی معصومی فرماندار، حسن خلیلی رئیس اداره بهزیستی، مسئولین شهرستانی و افراد دارای معلولیت به همراه خانواده در سالن کانون شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت، حسن خلیلی ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین، " راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نو آوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر" گفت: افراد دارای معلولیت بخشی از این جامعه می باشند که باید همچون دیگر افراد جامعه از حقوق شهروندی، تجهیزات و امکانات بهره مند گردند و این مهم جز با دسترسی پذیری و مناسب سازی اماکن دولتی و عمومی صورت نمی پذیرد.

خلیلی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: مسئول حقیقی کمک به معلولین فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش های دولتی و غیر دولتی و سازمان های انقلابی باید به جامعه هدف کمک کنیم، با قدر دانی از همه خیرین ارجمند که بهزیستی را یاری می نمایند خواستار مساعدت و همراهی هر چه بیشتر این سازمان در ارائه خدمات هر چه بهتر به جامعه هدف و تحقق آرزوهای این عزیزان بلند همت شد.

رضا علی معصومی فرماندار شهرستان، ضمن بزرگداشت روز جهانی معلولین و تشکر از اداره بهزیستی دربرگزاری این مراسم با اشاره به اراده قوی، استقامت و عزم راسخ افراد دارای معلولیت بیان کرد: انگیزه، اراده، مشارکت فعال و  مطالبه گری افراد دارای معلولیت نشان از پویایی جامعه این افراد دارد.

وی افزود: افراد دارای معلولیت حضور بسیار پر رنگی در عرصه های مختلف دارند و این موضوع که معلولیت محدودیت نیست را می توان با کسب موفقیت ها و فعالیت های ارزشمندی که جامعه معلولان در زمینه کار آفرینی، اشتغال، تحصیلی و ورزشی کسب نموده اند اثبات کرد.

 معصومی ادامه داد: مسئولین و سایر افراد جامعه باید به عنوان یک احساس مسئولیت و نه حس ترحم به افرد دارای معلولیت خدمات ارائه نمایند.

فرماندار با تاکید بر ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال و کار آفرینی با ارائه تسهیلات ویژه و لزوم توجه به امر مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی گفت: باید در اجرای طرح های مناسب سازی شهری و تسهیل در تردد عبور و مرور افراد با به کار گیری افراد دارای معلولیت به عنوان مشاورین شهردار اقدام نمایند.

وی افزود: تاکنون اقدامات متعددی برای حضور اجتماعی و مشارکت افراد دارای معلولیت در سطح ادارات و شهر صورت گرفته است و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که نیاز به پیگیری جدی و مستمر دارد.

بویین میاندشت| انگیزه و مطالبه‌گری افراد دارای معلولیت نشان از پویایی جامعه این افراد دارد

کد خبر 69813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد