کارگروه  اشتغال و کارآفرینی منطقه هفت بهزیستی کشور در خوزستان برگزار شد

صبح امروز جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی منطقه هفت سازمان بهزیستی کشور، به میزبانی بهزیستی خوزستان و با حضوررئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور و معاونین و کارشناس مسئولان اشتغال استانهای خوزستان،ایلام،کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد در سالن اجتماعات مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان ،سید محمد حسن صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه اشتغال بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش به معلولان و مددجویان  برای ورود به بازار کار یک امر ضروری و حیاتیست.

صافی عنوان کرد:با توجه به اینکه معلولان توانمندی در حوزه اشتغال وجود دارند ،می توان از این افراد به عنوان نمونه های موفق، الگوسازی کرد.

وی افزود : این کارگروه ها به صورت دوره ای  و  منطقه ای در استانهای  مختلف با هدف شناسایی موانع و ارائه راهکار در خصوص رفع موانع اشتغال،شناسایی و برآورد  تعداد افراد جویای کار  واجد شرایط  اشتغال در بین جامعه هدف سازمان،آسیب شناسی رصد ملی اشتغال کشور و اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور،شناسایی فرصت های ملی منطقه ای  و محلی حوزه اشتغال در قالب اطلس و تشریح موضوعات مورد بحث  دبیرخانه اشتغال برگزار می شود.

مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی خوزستان در آیین آغاز  این کارگروه بیان کرد:اشتغال خواست دولت و مردم است   و  اولین خواسته معلولان و مددجویان است  و به همین دلایل، اشتغال  باید در اولویت وظایف سازمان قرار بگیرد که البته به دلیل وظایف متنوع و سختی که به عهده بهزیستی است و همچنین ایجاد اشتغال برای معلولان  با توجه به شرایط ویژه ای که دارند  بسیار سخت و تابع شرایط خاصی است که همین امر مسئولیت بهزیستی را سخت و سنگین تر می کند.

کریمیان با اشاره به افزایش اعتبارات بهزیستی خوزستان در حوزه اشتغال  ،افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۵برابر   افزایش اعتبارات اشتغال داشته ایم و سال گذشته۸۵۰میلیارد ریال  و امسال۴۲۰۰میلیارد ریال  اعتبار از محل تبصره ۱۶ و از محل تبصره ۱۸ هم ۳۰۰میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال  نیاز به نگاه نو و نوآورانه داریم تا بتوانیم از تمام ظرفیت های جامعه برای اشتغال جامعه هدف استفاده کنیم،اظهار داشت:اگر رغبت سنجی مددجویان و معلولان و هدایت شغلی آنها  از ابتدا درست انجام بشود  ،شاید کمک کند که مددجو در بازار کار با شکست مواجه نشود.

رستم کرد زنگنه ،سرپرست معاونت مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی خوزستان نیز  بیان کرد: امروزه جمع سپاری  مالی یک نیاز حیاتی است و کار آفرینی  درحال منسوخ شدن است  زیرا که مدلها فرق کرده  و مدل هم آفرینی در حال جایگزین شدن است  و باید به سمت جمع سپاری و استفاده از ظرفیت های موجود و راکد  و حتی استفاده از ظرفیت های  مددجویان برای اشتغال زایی  و   جذب استارتاپها برای ایجاد بازار کار بهتر جهت مددجویان حرکت نماییم.

کد خبر 69633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد