آغاز اجرای طرح غربال شنوایی کودکان 3 تا 6 سال در هرمزگان

به مناسبت هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت ، اجرای طرح غربال شنوایی کودکان 3 تا 6 سال در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ، به مناسبت هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت ، آیین آغاز اجرای طرح غربال شنوایی کودکان 3 تا 6 سال در هرمزگان با حضور مدیر کل و معاون پیشگیری بهزیستی استان ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، نمایندگان معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه ، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ، نماینده آموزش و پرورش استان ، رییس اداره بهزیستی شهرستان و ادیولوژیست مجری طرح در دبستان پسرانه سما بندرعباس برگزار شد .

کودکان پیش دبستانی این مرکز آموزشی طی دو روز مورد غربال شنوایی با سه تست اتوسکوپی ، ادیومتری و پنتانومتری قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در آیین آغاز اجرای طرح ،شناسایی مواردی که در غربال اولیه یا بدو تولد از حلقه پیگیری مفقود شده اندو همچنین شناسایی افت های شنوایی دیر آغاز  که می تواند بر روی رشد زبان و موفقیت در مدرسه تاثیر بگذارد را از اهداف انجام غربال شنوایی پیش مدرسه و در سنین 3 تا 6 سال عنوان کرد.

وی گفت : افت شنوایی شایعترین اختلال تکاملی است که در بدو تولد قابل کشف می باشد و شیوع آن در سنین پیش دبستان و مدرسه افزایش می یابد . دلیل این افزایش وجود عواملی است که باعث ایجاد افت شنوایی اکتسابی ، افت دیر- آغاز و افت پیشرونده می گردند.

جهانشاهی تصریح کرد : عدم کشف و شناسایی و نقصان در مدیریت مناسب افت شنوایی در کودکان تبعات اقتصادی وسیعی را در پی دارد و در کنار آن مشکلات متعدد آموزشی ، شناختی و اجتماعی را پدید می آورد .

سامیه جهانشاهی در ادامه از اجرای طرح تا پایان سال در استان خبر داد و افزود : اجرای طرح غربال شنوایی کودکان 3 تا 6 سال در استان به صورت سیار در مهدها و مراکز پیش دبستانی تا پایان سال ادامه دارد . در حال حاضر نیز پنج پایگاه ثابت در سه شهرستان بندرعباس ، قشم و بستک در حال ارائه خدمات هستند.

کد خبر 69558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد