در رسانه| معلولان حمایت می خواهند نه ترحم

به گزارش تبریزبیدار، جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام رسول برگی، در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

دستور جلسه اول
دستور اول جلسه امروز شورا در رابطه با تجلیل از تعدادی نخبگان دارای معلولیت به مناسبت روز جهانی معلولان بود.

بهزیستی جلوی معلولیت را می گیرد!

دستور جلسه دوم
دستور دوم جلسه امروز شورا در خصوص سخنرانی فرگل صحاف، مدیر سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی معلولان بود.

فرگل صحاف ابراهیمی، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، در جلسه شورا گفت: امیدواریم شهر مناسب برای کلیه افراد دسترس پذیر باشد و قدم های خود را در این راه برداریم و برای آینده نیز برنامه ریزی داشته باشیم چون جامعه به سمت سالمندی می رود.

وی افزود: ۸۱ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند و ۱۸ مرکز درمانی و خدماتی وجود دارد که به صورت شبانه روزی، به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهند. البته تلاش بهزیستی بر این است که جلوی معلولیت را بگیرد.

ساخت ۳۳۵ واحد مسکن برای معلولین

صحاف خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده، در شهر تبریز، ۵۳ درصد معلولیت ها جزو معلولیت های شدید هستند و ما باید امکانات را طوری طراحی کنیم تا همه معلولین بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امسال ۳۳۵ واحد مسکن مددجویی ساخته و تحویل معلولین عزیز داده ایم.

در رسانه| معلولان حمایت می خواهند نه ترحم

حقوق نادیده معلولین در مدیریت شهری

روح الله رشیدی، عضو شورا در پاسخ به سخنان صحاف گفت: استاندارد سازی معابر ویژه معلولین را باید از دولت مطالبه داشته باشید که تا بحال به آن اعتنایی نشده است.

وی ادامه داد: در مطب پزشکان، حقوق معلولین در نظر گرفته نمی شود و شما باید به عنوان متولی اصلی از سازمان نظام پزشکی این موارد را پیگیری کنید.

از پارک اختصاصی تا حمل و نقل رایگان 

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، عضو دیگر شورا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد گفت: مصوب کرده ایم در هر منطقه شهرداری، یکی از پارک ها برای معلولان مناسب سازی شود و در سطح شهر تبریز هم یک پارک اختصاصی برای معلولان احداث خواهد شد.

علی نوای باغبان، نائی رئیس شورا خاطرنشان کرد: باید علت معلولیت را پیدا کنیم و در این راستا اقدامات استاندارد سازی را انجام بدهیم.

یاسین بجانی، عضو دیگر شورا تاکید کرد: وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان کاملا رایگان می باشد.

در ادامه دستور جلسه دوم، حسن صفری، رئیس جامعه معلولین استان در صحن شورا مشکلات عمده معلولین در جامعه را بازگو کرد.

صفری در ابتدای سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز بخاطر اینکه از ما تجلیل شد تشکر می کنیم ولی باید از تمامی معلولین جامعه تجلیل شود و نمایشگاه هایی که قرار است راه اندازی شود در همه مناطق شهر باید باشد.

وی افزود: معلولین باشگاه ورزشی و استخر مناسب ندارند. ما نمی توانیم از استخر های معمولی استفاده کنیم و در نتیجه نمی توانیم ورزش کنیم.

رئیس جامعه معلولین استان همچنین تصریح کرد: چندین بار شنیدیم که بعضی خدمات برای معلولان رایگان شده است ولی برای ما آشکار نیست و هر بار درخواست کرده ایم، بابت آن از ما هزینه خواسته اند.

در رسانه| معلولان حمایت می خواهند نه ترحم

۱۲ نفر به نیت ۱۲ امام استخدام کنید

وی ادامه داد: ۲۰ سال است که روز جهانی معلولان برگزار می شود. ما نمی خواهیم دست ترحم به سر ما کشیده شود؛ ما حمایت می خواهیم. چرا که همه ما توانایی داریم و می توانیم کارهای بسیار بزرگی انجام دهیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امروز تصمیم بگیرید حداقل به نیت ۱۲ امام، ۱۲ نفر را در شهرداری استخدام کنید!

عذرخواهی دهقان نژاد 

دستور جلسه سوم
دستور سوم جلسه امروز شورا در خصوص سخنرانی میان دستور روح الله دهقان نژاد، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز بود.

روح الله دهقان نژاد، عضو شورا در این دستور جلسه گفت: از تمامی مردم عذرخواهی می کنم. تمام تلاش هایی که در این مدت انجام داده ام خودم را قانع نکرده است چه برسد به مردم! باز هم در این مدت تلاش خواهم خواهم کرد و سستی نمی کنم و خواهشم این است که مردم هم ما را دعا کنند.

وی افزود: چند روز پیش، سالروز شهادت شهید مدرس بود، ما هیچ کدام نمی توانیم مثل شهید مدرس باشیم؛ ایشان چه زمانی که در مجلس بودند و چه زمانی که فرد عادی بودند، همچنان تاثیر گذار بودند و سوال من هم از خودم این است که از زمانی که در شورا هستم چه تاثیری برای مردم و جامعه دارم؟!

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ در پیش رو است و باید از بحث های تکراری چشم پوشی کنیم و مسئله محور باشیم و موضوعاتی را بررسی کنیم که جزو دغدغه های مردم هستند. فعلا باید مشکل حمل و نقل عمومی را که باعث ترافیک می شود حل کنیم و تمام مسیرگشایی ها نیز حل خواهد شد.در حوزه ترافیک ما مسئول هستیم که با نام علم و تخصص وقت مردم را گرفته ایم. از شهرداری درخواست دارم طرح های خودش را بازنگری کند.

در رسانه| معلولان حمایت می خواهند نه ترحم

خوشحالی برای مترو زیاد دوام نیاورد! / جنازه هایی از جنس پروژه

دهقان نژاد در ادامه گفت: در ۱۵ ماه اول درگیر چندین پروژه بودیم و مثل جنازه در دست ما مانده بود و رویکرد ما را عوض کرد و مردم هم با مشکل مواجه شدند. حداقل در حوزه مترو خوشحال بودیم که تغییراتی انجام شده ولی همچنان تفکر سابق پایدار است.

وی همچنین تاکید کرد: تا کنون ۳۰۰ دست لباس فنی و ضد حریق به سیستم آتش نشانی اضافه شده است. در پروژه های دیگر هم باید تلاش کنیم؛ سازمان فرهنگی هنری در حال اسباب کشی است و هنوز مکانی برای خود پیدا نکرده است.

عضو شورا خاطرنشان کرد: بعضی از ارگان ها به طرز شگفت انگیزی مسئولیت خود را به گردن شورا می اندازند؛ آموزش و پرورش در بحث گرانی سرویس مدارس، شورا و شهرداری را مقصر می دانند! آیا شورا بد کرده است که به نفع مردم حرکت کرده و تعرفه ۲۳۰ درصدی را به ۱۳۰ درصد کاهش داده است؟

وی در ادامه اظهارات خود گفت: از شهردار محترم درخواست داریم مدیرانی انتخاب کنند که به شورا اعتقاد داشته باشند چون با اعضای شورا کار می کنند. اگر در راستای اهداف مردم باشیم شورای انقلابی نام خواهیم گرفت.

دهقان نژاد در پایان سخنان خود مطالبه کرد: ۵ درصد هزینه های پروانه ها به حساب آموزش و پرورش واریز می شود. مدیر کل باید پاسخگو باشد که این واریزی ها در کجا هزینه می شود؟!

کد خبر 69493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد