خلیل آباد | برخورداری ۳۲۰ معلول از خدمات بلاعوض بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل آباد گفت: هزار و ۱۵۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این اداره در زمینه مستمری و مسکن برخوردارند.

حسین اسماعیلی‌ثانی افزود: استفاده از حق پرستاری در منزل به تعداد ۸۵ معلول واجد شرایط و ارائه خدمات توان‌بخشی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی وکاردرمانی، ‌از جمله خدمات این اداره به جامعه معلول در شهرستان است. وی به  پیگیری برای استفاده معلولان از امتیازات پیش‌بینی شده در قانون حمایت از معلولان شامل رایگان بودن پروانه ساخت منزل، معافیت از سربازی، معافیت از هزینه های دادگستری، انشعابات آب، برق و گاز اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اداری خدماتی، ملزم به ارائه خدمات به معلولان هستند و نباید این عزیزان در ادارات معطل شوند.

اسماعیلی‌ثانی به تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال که طی  امسال مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به جامعه هدف در شهرستان پرداخت شده است، اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه خرید و ساخت مسکن معلولان برای ۳۲۰نفر به صورت بلاعوض، بارقه امیدی برای معلولان در جامعه است که خود نیز با تلاش مضاعف در این زمینه با اداره بهزیستی همراهی داشته‌اند.

وی توزیع رایگان وسایل توان‌بخشی شامل ویلچر، عصا و سمعک برای ۲۶۰ معلول واجد شرایط، پرداخت کمک هزینه ساخت کفش طبی و پروتز به تعداد ۵۰ مورد، پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی و تحصیلی ۲۸۰ دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت و توزیع  ۱۵۰۰ بسته معیشتی را از خدمات این اداره ذکر کرد. رئیس اداره بهزیستی، اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان به‌ویژه مناسب‌سازی را که شعار امسال نیز به این موضوع اشاره دارد، از جمله مطالبات معلولان در شهرستان خلیل آباد برشمرد.

کد خبر 69483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد