پیام استاندار اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان

استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی معلولان را گرامیداشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی معلولان را گرامیداشت.

متن پیام استاندار به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم دسامبر، مصادف با دوازدهم آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت نام گذاری شده است. روزی مختص به معلولان که با توکل بر پروردگار الهی، همت عالی، اعتماد به نفس والا و اراده‌ای مستحکم در عمل‹‹ ما می‌توانیم›› را ثابت نموده‌اند.

این انسان‌های شریف، با اخلاص و والامقام با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود در عرصه‌های دینی و اسلامی، علم و دانش، هنر، ورزش و تمام مراحل زندگی ثابت نموده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست چراکه محدودیت اصلی در جسم یک انسان نیست بلکه در روح و باور او می‌باشد.

هدف از نامگذاری این روز، افزایش توجه وآگاهی عمومی درباره مسائل مربوط به افراد با نیازهای ویژه است، که در این خصوص منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) فصل الخطاب می‌باشد که می‌فرمایند:

‹‹ مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند. هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داده و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده کرد. ››

با توجه به شعار سال روز جهانی معلولان مبنی بر: «راه حل‌های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر»، لازم است بر اجرایی شدن هر چه بهتر قانون حمایت از حقوق معلولان و زمینه‌های مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی در سطح جامعه و به حداقل رساندن مشکلات بهداشتی، درمانی و توانبخشی و …  معلولان تأکید می‌نمایم.

اینجانب؛ روز جهانی معلولین را گرامی می‌دارم و تلاش‌ها و مجاهدت‌های جامعه بزرگوار معلولین استان، خانواده‌های بردبار و صبور آن‌ها در جهت رفع موانع و سختی‌ها و ایجاد موفقیت و پیشرفت‌های بیشتر در همه عرصه‌ها را شایسته ستایش می‌دانم.

ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده سازمان‌های مردم نهاد جامعه هدف معلولان، مدیران دستگاه‌های مسئول در این حوزه، مربیان و مراقبین مراکز نگهداری عزیزان معلول و خیرین گرانقدر، برای جامعه معلولان و خدمت‌گزاران آن‌ها در جهت انجام وظیفه، آرزوی توفیق و بهروزی روز افزون دارم.

دکتر سید رضا مرتضوی

 استاندار اصفهان

کد خبر 69230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد