مناسب سازی فضای ادارات دولتی و خصوصی برای افراد دارای معلولیت یک تکلیف قانونی است

استاندار گلستان گفت: مناسب سازی ادارات دولتی و خصوصی برای افراد دارای معلولیت در قانون بعنوان یک تکلیف است و همه دستگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ پیش از ظهر امروز ۱۲آذر ماه علی محمد زنگانه در مصاحبه با صداسیمای مرکز استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین گفت: همه مدیران حتی بخش خصوصی در آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه ها باید با نظارت بخش های مرتبط اصول مناسب را رعایت کنند .

زنگانه بیان کرد: اصول مناسب سازی احداث سطوح شیبدار ، راه های دسترسی به طبقات از مهمترین بخش های مناسب سازی است.

استاندار گلستان افزود: در بازدید های صورت گرفته از مبلمان شهری متاسفانه موارد مناسب سازی که شهرداران وظیفه انجام آن را دارند به درستی انجام نشده است.

زنگانه با گلایه مندی از عدم رعایت موازین مناسب سازی در ادارات افزود: در بازدیدهای صورت گرفته با همراهی مدیرکل بهزیستی از چندین دستگاه تذکرات لازم در راستای موارد اصلاحی برای مناسب سازی داده شد.

وی از اجرای یک فرآیند بازدید از ادارات استان خبرداد و گفت: یک فرآیند مرور کلی از ادارات خواهیم داشت و اقدامات اصلاحی لازم به دستگاه ها دولتی و بخش های خصوصی ابلاغ خواهیم کرد.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود اشتغال معلولین را مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: اشتغال معلولین عزیز و نهادهای حمایتی در دستور کار دولت مردمی به صورت ویژه است و در مصوبات سفر به این موضوع توجه شده است.

وی بااشاره به ارائه تسهیلات برای این جامعه هدف گفت: درکنار تسهیلات تبصره ۱۶ ، تسهیلات تبصره ۱۸ را دستورکار قرار دادیم و در الویت پرداخت به این جامعه هدف باشد.

زنگانه در پایان گفت: رویه های توزیع منابع و تسهیلات ما دارای ایرادی بود که پس از بررسی و آسیب شناسی و طرح در شورای برنامه ریزی اصلاحات را در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر 69214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد