اعتبارات حوزه توانبخشی گلستان ۵۰ درصد افزایش یافت

گرگان- معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: اعتبارات حوزه توانبخشی استان گلستان سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۱ میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۰ درصدی همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود امانیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: پنج مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در استان گلستان داریم که ۲۶۰ معلول اعصاب و روان در آن نگهداری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: در مجموع چهار هزار و ۷۷۵ معلول اعصاب و روان در استان گلستان داریم که تحت حمایت بهزیستی گلستان هستند.

امانیان بیان کرد: اولویت ما نگهداری افراد دارای معلولیت اعصاب و روان در خانواده‌ها است و کسانی را در مراکز نگهداری می‌کنیم که خانواده شرایط نگهداری این افراد را ندارد.

وی گفت: بهزیستی ماهانه مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حق پرستاری به خانواده‌هایی که دارای معلولیت اعصاب و روان هستند پرداخت می‌کند تا بار مراکز شبانه روزی کاهش یابد.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: افراد معلول اعصاب و روان با حکم قضائی به مرکز مراجعه می‌کنند و بعد از بهبودی ترخیص می‌شوند.

وی بیان کرد: اعتبارات حوزه توانبخشی استان گلستان سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۱ میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۰ درصدی همراه است.

امانیان گفت :۹۹ مرکز توانبخشی در استان گلستان داریم که از این تعداد ۵۶ مرکز به صورت روزانه هستند و ما برای هر معلولیتی که شناسایی می‌شود یک مرکز احداث می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: علاوه بر مبالغ فوق ماهانه مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یارانه بابت آموزش توانبخشی در مراکز روزانه پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۲۲ مرکز شبانه روزی در گلستان داریم که ماهانه مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت نگهداری این افراد یارانه پرداخت می‌کنیم و بیش از ۸۰ نفر از کسانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند بی سرپرست یا بدسرپرست هستند.

امانیان گفت: ۲۰ مرکز ویزیت و مراقبت در استان گلستان داریم که تیم‌های مراقبت از منزل به خانواده‌هایی که نمی‌توانند از مراکز روزانه استفاده کنند سرکشی می‌کنند و به این مراکز ماهانه ۶۰۰ میلیون یارانه پرداخت می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان افزود: ۷۰۰ معلول ضایع نخاعی در گلستان داریم و علاوه بر مستمری که می‌گیرند، به خانواده‌های آنها ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون هفت میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی هزینه کرده‌ایم.

کد خبر 68977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد