واگذاری ۱۲۰ واحد مسکونی به معلولان در استان گلستان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گلستان، گفت: ۱۲۰ واحد مسکونی در هفته معلولین به مددجویان در استان گلستان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عارف کیانی ظهر امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلولان با اشاره به اجرای ۷۵ ویژه برنامه در هفته معلولین در استان، اظهار داشت: واگذاری ۱۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان از این برنامه‌ها است که در قالب‌های مختلف ساخته شده و به افراد تحت پوشش آماده واگذاری است که در هفته معلولین به واجدین شرایط اهدا خواهد شد و ساخت ۳۳۰ واحد مسکونی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که مقدمات ساخت آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول تحت پوشش این سازمان هستند، افزود: این افراد با توجه به نوع معلولیت و درصد آن به تناوب از بسته‌های حمایتی بهزیستی استفاده می‌کنند و از کل معلولین  تحت پوشش این اداره کل ۳۷ هزار و ۱۴۸ نفر از حمایت مستمری بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: بهزیستی استان گلستان در هفته معلولان امسال ۷۵ برنامه استانی و ۱۲ برنامه شهرستانی اجرا می‌کند که افتتاح ۲ مرکز شبانه‌روزی اعصاب و روان در گرگان و بندرترکمن و یک مرکز روزانه معلولین جسمی و حرکتی در بندرگز از جمله آن است.

کیانی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم ۱۲ هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات این نهاد در استان گلستان بودند، افزود:  تا خرداد امسال همه آنها تحت پوشش قرار گرفتند و به تناسب افزایش حقوق کارکنان دولت، شاهد افزایش حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی بودیم.

وی با بیان این که یارانه مددجویان حاضر در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی هم افزایش یافته و از ۲۰ میلیون ریال به ۳۵ میلیون ریال رسیده گفت: این افزایش حدود سه روز قبل مصوب شده و طبق آن قرار است در ۲ قسط به حساب مراکز واریز شود.
کیانی با اشاره به اینکه در مجموع سهم استان گلستان از میزان معلولیت به نسبت جمعیت حدود ۲.۷ درصد است که در حد نصاب میانگین کشوری قرار دارد افزود:از محل تبصره ۱۸ پارسال ۱۰۰ نفر به عنوان کارفرما تسهیلات دریافت کردند که زمینه اشتغال معلولان فراهم شد واز محل تبصره ۱۶ نیز برای هزار و۷۰ نفر ایجاد اشتغال شد .

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند به ازای هر نفر از افراد تحت پوشش از محل تبصره ۱۸، بین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد ریال و از محل تبصره ۱۶ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ مشارکت چهار ساله، در بازه پرداختی هفت ساله با یک سال فرصت تنفس دریافت کنند.

وی افزود: در بخش ودیعه مسکن، در سه ماه گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت و کمتر از آن به ترتیب این مبلغ یک میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که حدود ۲۰۰ نفر  از این اعتبارات استفاده کردند.

کیانی تصریح کرد: در بخش واحدهای مسکونی ۱۲۰ واحد در قالب‌های مختلف افراد تحت پوشش آماده واگذاری است که در هفته معلولین به واجدین شرایط اهدا خواهد شد و ساخت ۳۳۰ واحد مسکونی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که مقدمات ساخت آن انجام شده است و همچنین از محل کمک‌های بلاعوض برای تهیه مسکن، به متقاضیان بخش شهری ۲ میلیاردبخش روستایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کنیم که تاکنون ۷۵ میلیارد ریال از مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال مصوبه شده برای گلستان، پرداخت کردیم.

کد خبر 68974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد