انجام کلیه مراحل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان از انجام کلیه مراحل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار بصورت تخصصی برای سه استان قزوین، زنجان و اردبیل در استان گیلان خبر داد.

سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان با عنوان این مطلب که کلیه مراحل کاشت حلزون شنوایی برای اولین بار بصورت تخصصی برای سه استان قزوین، زنجان و اردبیل در استان گیلان انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز ۵۸ مورد جراحی موفقیت‌آمیز کاشت حلزون شنوایی در مرکز تخصصی کاشت حلزون در گیلان برای هم استانی ها انجام شده بود که طبق هماهنگی ها و تفاهمات به عمل آمده پس از این سه استان همجوار مازندران، قزوین، زنجان و اردبیل هم می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه اذعان داشت: مرکز تخصصی کاشت حلزون در سال ۹۹ در استان راه اندازی شده‌ است که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه عمل کاشت را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق تصمیمات جدید اتخاذ شده، تمامی مراحل تخصصی کاشت حلزون شنوایی کودکان از استان های زنجان، اردبیل و قزوین در گیلان انجام خواهد شد، افزود: البته پیش از این نیز به صورت موردی جراحی هایی از مازندران و خلخال اردبیل در مرکز تخصصی کاشت حلزون این استان انجام شده بود که در آینده سایر استان های همجوار هم این جراحی را در گیلان انجام خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: کاشت حلزون به منظور پیشگیری از ناشنوایی برای نوزادان تحت پوشش غربالگری شنوایی نیازمند به مداخله انجام می‌شود و این جراحی برای کودکان زیر ۲ سال صورت می‌گیرد که البته برای سنین بالاتر نیز جراحی کاشت حلزون انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای برای کاشت حلزون نمی‌دهند، افزود: این جراحی در پیشگیری از معلولیت ناشنوایی اهمیت بسزایی دارد و اقدام به موقع والدین در مقوله شنوایی کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه کاهش دهد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه خانواده‌ها برای غربالگری شنوایی نوزادان تصریح کرد: اقدام دیرهنگام و سهل‌انگاری خانواده ها یکی از مشکلات شنوایی در کودکان است که این مهم باید جدی گرفته شود.

خدمت بین دانا  بهترین سن کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا را زیر سه سال و حداکثر شش سال عنوان کرد و گفت: سن تشخیص ناشنوایی در کشور به صفر رسیده به طوری که طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد از نوزاد انجام می شود تا از احتمال بروز مشکلات شنوایی جلوگیری شود.

گفتنی است پروتز کاشت حلزون یک دستگاه الکترونیکی است که انرژی صوتی را به علایم الکترونیکی تبدیل می‌کند.

کد خبر 68938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد