مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مراکز تابعه بهزیستی شهرستان تربت جام بازدید کرد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی سوم آذرماه همزمان با هفته بسیج در سفر یکروزه وارد شهرستان تربت جام شد.

دکتر مسعود فیروزی در ابتدا ضمن دیدار صمیمانه با رئیس و پرسنل بهزیستی شهرستان تربت‌جام با اشاره به خدمات زیاد و گستردگی وظایف بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است که پیرو دستور حضرت امام این سازمان شکل گرفته و هدف از تاسیس آن خدمت‌رسانی به جامعه هدف می‌باشد. در حال حاضر وظایف و فعالیت ها توسط این سازمان در بخش‌های مختلف به مددجویان ارائه می‌شود.

در ادامه، میز خدمت جهت پاسخگویی و رسیدگی به خواسته‌ها و چالش‌های جامعه هدف برپا گردید. در این طرح به پرونده تعدادی از مددجویان که دچار مشکلات معیشتی و درمانی بودند با مساعدت مدیر کل رسیدگی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مراکز تابعه بهزیستی شهرستان تربت جام بازدید کرد

وی در بازدید از مراکز مثبت زندگی، بر استفاده مناسب از پتانسیل بسیار بالای مراکز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی‌های کوچک، توجه به مناسبت‌های مختلف بهزیستی و بالابردن جایگاه بهزیستی در بین سایر دستگاه‌ها، تاکید نمودند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با امام جمعه این شهرستان نیز نشست صمیمانه‌ای داشتند. در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه بایستی با نگاهی خاص به مسائل افراد دارای معلولیت نگریسته شود، بیان نمودند که از تریبون نماز جمعه می‌توان درخصوص مسائل و مشکلات معلولین و جامعه هدف بهزیستی روشنگری و اطلاع‌رسانی کرد تا توجه خیرین بیشتری به جامعه هدف بهزیستی جلب گردد. همینطور بر لزوم آگاهی‌بخشی به عموم درخصوص عواقب کودک همسری نیز تاکید نمودند و اظهار کردند که متاسفانه در حال‌حاضر زنان مطلقه با سنین بسیار کم نیز به عنوان زن سرپرست‌خانوار در بهزیستی تشکیل پرونده می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مراکز تابعه بهزیستی شهرستان تربت جام بازدید کرد

وی در ادامه سفر یکروزه با دادستان محترم این شهرستان نیز دیدار نمودند و ضمن قدردانی از همکاری دادستان، درمورد مشکلات مددجویان و لزوم تلاش بی‌وقفه در جهت بهبود شرایط زندگی جامعه هدف بهزیستی صحبت کرده و خواستار مساعدت و همکاری بیشتر با این نهاد مردمی شدند.

فیروزی در بازدید از کمپ ماده ۱۶مردان و کمپ ماده ۱۵بانوان، ضمن ابراز مساعدت جهت مجوز ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای بانوان در این شهرستان گفت: حدود ۳۰۰ هزار معتاد در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۹ هزار نفر آنها معتاد متجاهر هستند و تحت پوشش کمپ‌های ماده ۱۶ قرار گرفته‌اند. فقط بهزیستی متولی رسیدگی به امور معتادین نیست و همراهی نهادهای دیگر را در این زمینه نیاز داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مراکز تابعه بهزیستی شهرستان تربت جام بازدید کرد

وی طی بازدید از مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و مراکز نگهداری و توانبخشی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: بایستی حداکثر تلاش‌مان را برای بهبود شرایط نگهداری و حمایت، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و وضعیت مناسب به‌کار بندیم. هر کدام از کودکان بی‌سرپرست یا دارای معلولیت دریچه‌ی ورود به بهشت هستند و خدمت و نگهداری از این افراد جایگاه  والایی دارد. پرسنل بهزیستی و خیرینی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قطعا بهشت را برای خود ذخیره می‌نمایند.

کد خبر 68693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد