پیامدهای کودک آزاری و غفلت بر حال و آینده کودک غیرقابل انکار است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ، پیامدهای ناشی از کود ک آزاری و سوءرفتار بر حال و آینده کودکان راغیرقابل انکار عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین چالشهایی که ممکن است کودکان و نوجوانان درطول زندگی خود با آن مواجه شوند، نادیده گرفتن نیازهای آنها، قرار دادن آنها در موقعیتهای خطرناک  بدون مراقبت از آنها، انواع خشونت، آزار و غفلت است. از این رو مددکاران اورژانس اجتماعی می توانند با ارائه خدمات فوری و تخصصی در راستای کاهش کودک آزاری  اقدامات مثمرثمری را به انجام برسانند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در دوره ی آموزشی مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی در زمینه ی کودک آزاری، هر گونه‌ صدمه، اذیت، آزار  جسمی‌ و روانی بر کودکان، نادیده‌ گرفتن‌ عمدی‌ سلامت‌ و بهداشت‌ روانی‌ و جسمی‌ و ممانعت‌ از تحصیل‌ کودکان را از جمله موارد کودک آزاری برشمرد و گفت: در صورت گزارش این موارد به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، مداخلات تخصصی  و آنی توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی جهت کاهش بحران انجام می گیرد.

کرمی بیان کرد:  مددکاران اجتماعی شاغل درمراکز بهزیستی نقش قابل توجهی در رسیدگی به امور گروههای آسیب پذیر از جمله کودکان آزاردیده و زنان در معرض خشونت دارند.

کد خبر 68683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد