تسریع در تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار اهواز/ توانمندسازی مددجویان باید به جد دنبال شود

استاندار خوزستان با تاکید بر تسریع در تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اهواز از سوی دستگاه‌های متولی گفت: با تجهیز این مرکز قبل از پایان سال، شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، جلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان خوزستان روز یکشنبه ۲۹ آبانماه به ریاست صادق خیلیان، استاندار خوزستان و با حضور مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی استان  واعضای این شورا در استانداری خوزستان برگزار شد.

صادق خلیلیان در پایان این جلسه به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و خیرین را از مهم‌ترین اقدامات در چارچوب وظایف مرتبط با بهزیستی برشمرد و گفت: در این زمینه هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم و  خیرین نیز در زمینه همکاری بیشتر به منظور خدمت‌دهی از طریق بهزیستی برای جامعه هدف اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار خوزستان با تاکید بر تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی از سوی شهرداری اهواز، از راه اندازی این مرکز قبل از پایان سال خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت یک شیرخوارگاه یکی از خیران ۷۰ درصد کار را پذیرفته است و حدود  ۳۰ درصد دیگر از سوی شهرداری اهواز صورت خواهد گرفت. سازمان اوقاف نیز آمادگی خود را برای خریداری تولیدات جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی اعلام کرده است.

وی با اشاره به اهمیت جلسات شورای مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در این شورا باید با نگاهی جدید، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در زمینه ساماندهی مدد جویان بررسی و مطرح گردد تا شاهد تحول و حرکتی اساسی در این حوزه باشیم.

خلیلیان گفت: در جامعه هدف تحت پوشش نهادهایی همچون بهزیستی توانمندسازی مددجویان باید به جد دنبال شود و به عنوان اولویت مد نظر قرار گیرد. اقدامات به گونه‌ای باشد تا مددجویان بتوانند با کسب یک مهارت، حرفه یا توانایی مخارج خود را تامین کنند از این رو نقش دستگاه‌های آموزشی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در ادامه یادآور شد: دستگاه‌های متولی اقدامات صورت گرفته در زمینه موضوعاتی همچون کودکان کار، کودکان بدسرپست یا بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و… را بررسی و متناسب با شرایط موجود اقدامات تکمیلی را انجام دهند.

در پایان این جلسه از معتمدین عضو شورای مشارکت‌های مردمی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 68441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد