نابینایی در کمین کودکان/ تنبلی چشم بیماری خاموش

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان در مصاحبه رادیویی خود از امکان نابینایی کودکان در صورت عدم شناسایی و درمان به موقع بیماری تنبلی چشم در آنان خبر داد.

دکتر سوسن محسنی در این مصاحبه با اشاره به بدون علامت و مخفیانه بودن بیماری تنبلی چشم ابراز داشت: این بیماری به روند تکاملی بینایی کودکان باز می گردد که معمولا در طول پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد و در این روند به هر علتی اگر اشکالی در دید کودک به وجود بیاید، روند تکاملی بینایی متوقف می شود.


وی زمان اصلی تشخیص و درمان تنبلی چشم را قبل از ۵ سالگی عنوان کرد و اظهار داشت: اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با ۱۰۵ پایگاه دائم غربالگری بینایی در سطح استان اقدام به غربالگری بینایی کودکان می نماید که در صورت مشکوک بودن به تنبلی چشم به متخصص بینایی ارجاع داده شده و مراحل درمان زیر نظر پزشک متخصص انجام می پذیرد.


محسنی با اشاره به امکان ابتلا به تنبلی چشم در بزرگسالی گفت: انواع مختلفی از مشکلات بینایی از قبیل کم بینایی، تاری دید به دلیل نزدیک بینی و ... اگر در سنین تکامل بینایی کودک شناسایی و درمان نشوند؛ در بزرگسالی امکان ابتلا به تنبلی چشم وجود دارد.


معاون امور پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به عدم توان ابراز تاری دید توسط کودکان و پیشرفت تنبلی چشم در کودک مبتلا ابراز کرد: اشکالات بینایی معمولا در مدارس به شکل نزدیک شدن کودک به تخته سیاه و یا نزیدک کردن چشم به کتاب بروز می یابد و چون ما نمی خواهیم فرصت را تا آن زمان از دست دهیم؛ قبل از سن مدرسه باید بیماری شناسایی و درمان شود.

کد خبر 68363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد