در رسانه | ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند

گناباد-ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۵ هزار نفر دارای معلولیت تاکنون در این استان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و توان‌بخشی این نهاد قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود فیروزی روز پنج شنبه در آیین افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست (خانه فرزندان) بهزیستی گناباد افزود: از مجموع ۱۸ هزار نفر که در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان خراسان رضوی نگهداری می شوند، ۲ هزار نفر را فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۷۵ هزار نفر از افراد نیازمند به حمایت شامل زنان سرپرست  خانوار و خودسرپرست و غیره در خراسان رضوی شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

 مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از آحاد مردم و خانواده ها در شهرستانهای مختلف این استان در  سنین و مقاطع مختلف سنی زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

فیروزی بیان کرد: آموزشها در خانه های فرزندان بهزیستی (مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست) در این استان باید متناسب با درک صحیح از مسائل و مشکلات اقتصادی و واقعیتهای زندگی اجتماعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تهیه وسائل گران قیمت و لباسهای مارک دار برای این افراد ملاک نیست و باید آنان به گونه ای آموزش ببینند که بعد از استقلال آمادگی مقابله با مسائل از جمله مشکلات اقتصادی را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت توجه به نیازهای مسائل فرهنگی، آموزشی، مذهبی و ورزشی فرزندان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و استفاده از ظرفیتهای خیران و بخشهای مختلف در این ارتباط، شرایط زندگی آنان باید متناسب با محیط واقعی خانه و سطح زندگی اقشار متوسط جامعه باشد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هر اندازه اعتماد به نفس این افراد بیشتر افزایش یابد بستر و شرایط برای حضور بهتر و پویاتر آنان در جامعه فراهم می شود.

فیروزی اظهار داشت:  بهزیستی در قالب ۵۵ وظیفه و بیش از ۱۷۰ رسته فعالیت شامل  قبل، هنگام و بعد از ازدواج و تولد، در طول زندگی مشترک، بعد از  طلاق و غیره به افراد زیر پوشش خود ارایه می دهد.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم گفت: ۷۹ نفر از ایتام و فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست در سنین سه الی ۲۵ سال در پنج مرکز نگهداری ایتام در این شهرستان نگهداری می شوند و ۱۴ نفر از این افراد هم به عنوان فرزندخوانده به خانواده های دارای شرایط و یا بستگانشان سپرده شدند.

علی آراسته افزود: مرکز نگهداری فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست گناباد در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بعد از بهسازی و تجهیز به بهره برداری رسید.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.    

کد خبر 68360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد