تحویل ۲۵۰ کودک برای فرزندخواندگی طی ۸ ماه گذشته

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تحویل حدود ۲۵۰ نفر از فرزندان بهزیستی به متقاضیان فرزندخواندگی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا، سمانه زمانی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) با بیان اینکه در استان تهران سه شیرخوارگاه وجود دارد که در سه شهرستان ری، شمیرانات و تهران استقرار دارند، اظهار کرد: تعداد فرزندان در شیرخوارگاه‌ها عدد سیالی است، زیرا مدام فرزندخواندگی، بازپیوند و تحویل از جامعه داریم.

در حال حاضر حدود ۵۸ کودک تحت پوشش شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) وجود دارد. هفته پیش این رقم پایین‌تر و سه ماه گذشته این رقم خیلی بالاتر بود، اما پویشی تحت عنوان فرزندخواندگی آسان گذاشته‌ایم.   زمانی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵۰ نفر از فرزندان بهزیستی را به فرزندخواندگی داده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره شرایط فرزندخواندگی بیان کرد: نوع کودکانی که خدمتگذارشان هستیم متنوع است، زیرا برای برخی از کودکان از اساس سرپرستی پیدا نمی‌کنیم.

برخی از کودکان دارای سرپرست هستند و سرپرست امکان نگهداری از فرزندش را ندارد که در فرآیند حمایتی بحث بازپیوند به خانواده و حمایت‌های لازم را در دستور کار داریم. علت اینکه از ابتدای سال ۲۵۰ فرزند خواندگی داشتیم به این دلیل است که در فرآیند و فضای فرزندخواندگی و بازپیوند شیرخوارگاه‌ها به طور ویژه زحمت می‌کشند تا در وهله اول فرزندان را به خانواده‌شان بسپارند.

زمانی خاطرنشان کرد: کودکانی هم که سرپرست ندارند، سیر قانونی دارد و باید هم برای آوردن آنها به شیرخوارگاه‌ها و هم برای ترخیص و دادن به خانواده‌ها دستور قضایی داشته باشیم. یک فرآیند بینابینی است و اینگونه نیست که بهزیستی رأسا تصمیم بگیرد. به همین دلیل سیستم‌های قضایی و ثبت احوال و سیستم‌های اداری دیگر در این موضوع باید نقش‌آفرینی کنند تا بتوانیم فرزندان را با سرعت بیشتری برای فرزندخواندگی واگذار کنیم.  

کد خبر 68327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد