ساختمان جدید مرکز نگهداری دختران بی سرپرست در شهرستان گناباد افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یک روزه به‌منظور افتتاح ساختمان جدید مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست بالای ۱۲ سال، وارد شهرستان گناباد شد.

دکتر مسعود فیروزی در این سفر یکروزه جلسات متعددی با امام جمعه، فرماندار و دادستان این شهرستان داشتند و از مراکز مثبت زندگی نیز بازدید کردند. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسات ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مدیران نسبت به مجموعه بهزیستی و تاکید بر لزوم حمایت‌های جدی از اقشار و افراد تحت پوشش و تقویت زیر ساخت‌های موجود، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی تأمین سلامت اجتماعی عهده‌دار خدمات برای افراد جامعه پیش از تولد تا سالمندی است. توانمندسازی افراد جامعه هدف و ولی نعمتان تحت پوشش اصلی‌ترین دغدغه سازمان است.

افتتاح ساختمان جدید مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست بالای ۱۲ سال به نام مرکز مهرانه، از مهم‌ترین اقدامات مدیرکل در این سفر یکروزه بود. وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های گذشته و با حضور خیرین توانسته‌ایم گام‌های خوبی را در توسعه مراکز برداریم، گفت: ساختمان سابق این مرکز استیجاری بود و شرایط مناسبی نیز نداشته است به‌همین دلیل یکی از ساختمان‌های بهزیستی توسط خیرین تجهیز و مناسب‌سازی شده است. ارائه خدمات به افرادی که در مراکز نگهداری می‌شوند یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان بهزیستی محسوب می‌گردد.

فیروزی با بیان اینکه اراده خداوند بر این است که در آینده جهان را به صاحبان آن تحویل دهد، گفت: صاحبان جهان کسانی هستند که با اراده مستکبران در برهه‌ای از تاریخ به استضعاف کشیده شده و حقی از آنها پایمال گشته است. وظیفه بهزیستی تا زمان ظهور، خدمت‌رسانی و محافظت از افرادی است که به وعده باری تعالی قرار است حاکمان جهان هستی باشند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه هدف بهزیستی کسانی هستند که حقی از آنها ضایع شده یا محرومیت و تفاوتی در خلقت باعث شده که نیاز به توجه ویژه‌ای داشته باشند. وظیفه بهزیستی از قبل تولد با غربالگری‌های مختلف شروع می‌شود. مشاوره‌های لازم از قبل تولد در خصوص سلامت نوزاد به خانواده‌ها ارائه می‌گردد و در طول مسیر زندگی فرد همچنان ادامه می‌یابد. بهزیستی حتی بعد از وفات نیز همچنان خدمت‌رسانی می‌کند. چه‌بسا کسانی که عمرشان به دنیا نیست ولی سازمان بهزیستی موظف است خانواده آنها را تحت پوشش و حمایت قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص بخشی از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به جامعه هدف گفت: ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت، به زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست و خود سرپرست، دختران و کودکان نیازمند، خانواده‌های آسیب دیده، ارائه خدمت به بیش از ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، ارائه خدمات به معتادین متجاهر در مراکز ترک اعتیاد اجباری و مراکز ماده ۱۶و ۱۵ و کمپ‌های ترک اعتیاد اختیاری، ۲ هزار فرزند عزیز در بیش از ۱۰۰خانه فرزندان در سطح استان، نگهداری و مراقبت از افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی، روانی در مراکز شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت، چندین مراکز روزانه توانبخشی به‌منظور توانمندسازی، حدود ۳۰۰ مرکز مشاوره و پیشگیری از طلاق، غربالگری بینایی و شنوایی کودکان برای جلوگیری از معلولیت‌ها و... تنها بخشی از خدماتی است که توسط بهزیستی خراسان رضوی ارائه می‌گردد.

وی ضمن تاکید بر اینکه خانه‌های فرزندان به لحاظ رفاهی بایستی شرایطی مشابه یک خانواده متوسط و معمولی در جامعه را داشته باشد، گفت: تلاش بر این است که خانه‌های فرزندان بیشترین شباهت را به محیط خانواده داشته باشد و به لحاظ خدمات رفاهی و امکانات اقتصادی هم‌سطح یک خانواده بسیار معمولی و متوسط در جامعه باشد. خانه فرزندانی که بتواند شرایط عادی را فراهم سازد و کودک براساس واقعیت‌ها زندگی کند. هرچند در خصوص رشد و تعالی کودک در حوزه‌های معنوی، تحصیلی، ورزشی و ... باید حداکثر توان را به‌کاربندیم و بهترین شرایط را برای آنها مهیا سازیم.

فیروزی خاطرنشان کرد: در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه هدف که مورد تعصب و توجه باری‌تعالی هستند، همواره دست بوس خیرین عزیز هستیم. متاسفانه امکانات محدود ما با نیازهای نامحدود مددجویان مطابقت ندارد. امیدواریم همانطور که انسان‌های نیک‌اندیش تاکنون کمک کردند باز هم توجه داشته باشند که خدمت به مددجویان بهزیستی باقیات الصالحات و برگ سبزی برای عاقبت به خیری در آن دنیا است.

کد خبر 68316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد