۶ هزار و ۸۸ معلول در مناطق محروم قزوین تحت پوشش طرح توانبخشی هستند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: ۶ هزار و ۸۸ معلول ساکن در مناطق محروم استان تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه "سی بی آر" هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین راحله جاتن با بیان اینکه اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) از طریق تسهیلگران با موضوع رویکرد چند بخشی در روستاها انجام می‌شود، افزود: شناسایی معلولان و خدمت به آنان در مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح بیش از سه دهه در حال اجرا است، اظهار داشت: در صورت آموزش خانواده‌ها و مناسب سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و حضور آنها در جامعه فراهم کرد که این کار به افزایش امید و انگیزه زندگی هم کمک می‌کند.

جاتن تصریح کرد: امسال برای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان، این سازمان ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته تا خدمات رسانی به جامعه هدف تسهیل‌تر شود.

این مسوول با بیان اینکه بخشی از معلولان در روستاها زندگی می‌کنند و برای کسب توانمندی نیازمند خدمات هستند، تاکید کرد: سازمان بهزیستی با اجرای این طرح می‌تواند خدمات توانبخشی را به صورت هرچه بهتر ارایه کند.

به گفته وی، توجه به پیشگیری و اجرای طرح‌های غربالگری در زمان تولد و نیز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی در جلوگیری از افزایش معلولیت‌ها ضروری است.

جاتن اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها نمی‌دانند که باید با فرد معلول در خانواده خود چگونه برخورد کنند این طرح در راستای ارتقای سطح دانش و عملکرد خانواده‌های مددجویان صورت می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با همکاری ۲۲ تسهیلگر در ۶ شهرستان و ۹۵۲ روستا به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ساکن در روستا و مناطق محروم خدمات رسانی می‌کند.

کد خبر 68265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد