دررسانه | مشهد، فاقد مرکز سرپناهی(شلتر) زنان کارتن‌ خواب است

مشهد-ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تنها مرکز سرپناهی(شلتر) ویژه زنان کارتن‌خواب در کلانشهر مشهد به دلیل عدم استقبال سه ماه پیش تعطیل شده است و این کلانشهر هم اکنون فاقد این گونه مراکز برای زنان است.

غلامحسین دلبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به دلیل اسکان بین سه تا چهار نفر در روز دچار ضرر می‌شد که تلاشهایی نیز برای جلوگیری  از تعطیلی اش شود اما موفقیت آمیز نبود.

وی اضافه کرد:با توجه به فعالیت گرمخانه‌های شهرداری مشهد، بانوان می‌توانند از این مراکز خدمات بگیرند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای صدور مجوز فعالیت مرکز سرپناهی ویژه بانوان در مشهد آمادگی داریم و تسهیلات نیز اعطا می شود و حمایت لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

دلبری افزود: هم اکنون تعداد پنج مرکز شلتر در استان داریم که از این تعداد چهار مرکز در مشهد و یک مرکز  در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که تمامی آنها ویژه اسکان معتادان متجاهر و کارتن خواب مرد هستند.

وی اضافه کرد: هر مرکز سرپناهی بین ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت دارد و پذیرش در این مراکز از چهار بعد از ظهر آغاز می شود و تا هشت صبح فردا ادامه دارد و از جمله خدماتی که به افراد ساکن در این مراکز ارائه می‌شود می‌توان به شست و شو، نظافت، توزیع لباس، توزیع شام و صبحانه، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه اشاره کرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط هر شب بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر در مراکز سرپناهی بهزیستی خراسان رضوی اقامت می کنند.

هم اکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش و حمایت بهزیستی این استان قرار دارند.

طی هفته گذشته خراسان رضوی تحت تاثیر فعالیت سامانه بارش‌زا قرار داشت و بارش باران و برودت هوا در این استان همچنان ادامه دارد که در این شرایط جوی توجه به مراکز سرپناهی کارتن‌خواب ها و گرمخانه‌ها ضروری تر است.  

کد خبر 67990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد