نجف‌آباد|  اعتیاد یک اختلال مغزی است

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نجف‌آباد با حضور معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان نجف‌آباد، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعتیاد را یک اختلال مغزی دانست و افزود: نهادینه شدن افکار و رفتارها در ذهن، مربوط به سن کودکی و پیش از دبستان است و برای ایجاد رفتارهای درست در ذهن کودک باید از کودکی روی او کار شود.

علی‌اکبر ابراهیمی، علت عمده رفتارهای پرخطر در بزرگسالی از جمله گرایش به مواد مخدر را، ابتلا به بیش فعالی در کودکی دانست و گفت: بالغ بر ۱۵% دانش‌آموزان مبتلا به بیش‌فعالی بوده که تنها با انجام تست‌های موجود می‌توان به این اختلال پی برد و از بروز مشکلات در آینده برای آنها جلوگیری کرد.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را اصلی‌ترین رکن دانست و بیان کرد: با افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان می‌توانیم آنها را در مقابل مشکلات دوران بلوغ و گروه دوستان مصون بداریم.

ابراهیمی از دیگر عوامل کاهش ابتلا به اعتیاد در آینده را، شناسایی خانواده‌های پرخطر دانست.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان افزود: با شناسایی کودکان دارای والدین زندانی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار و خیابانی و کودکان دارای اضطراب و افسردگی و حمایت روانشناختی از این خانواده‌ها می‌توان از بروز آسیب و به خصوص اعتیاد در کودکان آنها در آینده جلوگیری کرد.

ابراهیمی، معرفی خطوط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸، خط مشاوره تلفنی بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ و خط اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ جهت گرفتن آگاهی و راهنمائی در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی پرداخت و بهزیستی را همراه مردم و جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

در ادامه مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد، امر پیشگیری و برنامه‌ریزی مدون دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی جامعه در راستای آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب‌ها را ضروری دانست و گفت: هر دستگاه موظف به ارائه طرح‌های پیشگیرانه در حوزه کاری خود بوده و بایستی علاوه بر در نظر داشتن نیاز مردم و جامعه، از پرسنل و خانواده‌های آنها شروع کند.

در پایان نمایندگان دستگاه‌های دولتی به ارائه عملکرد یک ماهه اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسات قبلی شورای مبارزه با مواد مخدر پرداختند و از طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

  نجف‌آباد|  اعتیاد یک اختلال مغزی است

  نجف‌آباد|  اعتیاد یک اختلال مغزی است

  نجف‌آباد|  اعتیاد یک اختلال مغزی است

  نجف‌آباد|  اعتیاد یک اختلال مغزی است

کد خبر 67875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد