کاهش زمان ماندگاری فرزندان واجد شرایط واگذاری

در راستای ایجاد بستر لازم و تسهیل امر واگذاری فرزندان تحت پوشش به کانون گرم خانواده با رعایت آیین نامه  و مقررات قانونی مربوطه نشست فوق العاده ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ این نشست با حضور مدیرکل، معاونین، مدیران شهرستان های ری، تهران، شمیرانات و کارشناسان ستادی بهزیستی استان تهران پیرامون چگونگی تسهیل زمان واگذاری فرزندان تحت پوشش با رعایت تمامی مبادی قانونی، در سالن اجتماعات  بهزیستی برگزار شد.
سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان داشت علی رغم تسهیل و توسعه امر نگهداری از فرزندان تحت پوشش وتلاش در ایجاد شرایط و فضای زندگی این عزیزان برابر با خانواده در مراکزحمایتی و شیر خوارگاهها و نظر به سیاست سازمان  در مراقبت  و حمایت از کودکان فاقد سرپرست موثر در بستر خانواده،  هیچ حمایتی بهتر از این نیست که این فرزندان راهی کانون گرم خانواده شوند و احساس هویت کنند.
زمانی ادامه داد : لازم است در پی تدوین فرایندهایی باشیم که واگذاری سرپرستی کودکان بدون سرپرستِ مؤثر با حفظ شرایط قانونی تسهیل گردد و زمان کوتاهی صرف این فرایند شود. البته تلاش‌هایی برای افزایش سرعت مراحل اداری فرزندخواندگی و تهیه شناسنامه برای فرزندان بهزیستی در راستای هم افزایی و تعامل با سایر دستگاه های ذینفع و نشست های مستمر استانی در جریان است تا امور برای فرزندخواندگی با رعایت مقررات قانونی تسهیل و یکی از دغدغه های بهزیستی در این خصوص مرتفع گردد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید  و توصیه نمود: از تمامی همکارانی که در پروسه فرزند خواندگی دخیل هستند انتظار میرود با برنامه ریزی دقیق و قانونی با ایجاد تسهیلگری لازم، فرزندان عزیزی که واجد شرایط هستند را با اتخاذ کوتاه ترین زمان و شیوه ممکن با رعایت صد در صدی مقررات و قوانین مربوطه وارد محیط گرم خانواده کنند و شرایط بهره مندی فرزندان را طی انجام نظارتهای دقیق مددکاری فراهم سازند.
 فاطمه ارزانیان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن ارائه گزارشی از امار و  روند فرزند خواندگی، چالش ها و دغدغه های مطروحه گفت: همکاران امور اجتماعی بویژه دفاتر فرزند خواندگی ادارات بهزیستی سطح استان با توجه به اهمیت موضوع تمام سعی و تلاش خود  را در اجرای تاکید و توصیه مدیرکل و به ثمر نشستن این  مهم  با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود بکار خواهند بست و بطور جد فرآیند کوتاه نمودن زمان ماندگاری فرزندان در دستور کار است.

کد خبر 67740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد