هویت اجتماعی فرد در گرو اشتغال محقق می‌شود

نشست هم‌اندیشی معاونین و کارشناسان تخصصی بهزیستی استان اصفهان، اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی تام، مشاوران مدیرکل و نمایندگان فعال تشکل‌های معلولین، کمپ‌های ترک اعتیاد، خانه‌های کودک و نوجوان در خصوص بررسی عضویت جامعه هدف تحت پوشش و خرید سهام به همت دفتر اشتغال برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، امید رحمانیان گفت: با اشتغال و کار آفرینی فرد با رفع نیازهای اقتصادی خود، از بیکاری نجات می‌یابد و با اشتغال به یک هویت اجتماعی می‌رسد و این هویت اجتماعی در نهایت منجر به افزایش عزت نفس و احساس ارزشمندی فرد می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان پس از آمادگی شغلی و دریافت وام به مرحله بازاریابی و فروش صحیح نرسیده‌اند. لذا، فروش و بازاریابی حلقه مفقوده این چرخه بوده است. به همین خاطر با رایزنی با کارشناسان مختلف درون و برون سازمانی، به این نتیجه رسیدیم که یک شرکت تعاونی متمرکز در سطح استان، وظیفه عرضه و فروش محصولات مددجویان را به عهده بگیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود:  اشتغال و کارآفرینی یکی از شاخص‌هایی است که مورد توجه سازمان بهزیستی است، در این راستا، در سال ۱۳۹۵ نخستین شرکت تعاونی اشتغال مددجویان (تام) ویژه اشتغال افراد دارای معلولیت در اصفهان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت شرکت تعاونی بسیار گسترده دیده شده است و تعاونی چند منظوره و جامع‌نگر و  فرصتی برای سامان دهی فروش تولیدات مددجویان و کمک به توسعه کارآفرینی جامعه هدف بهزیستی است.

هویت اجتماعی فرد در گرو اشتغال محقق می‌شود

هویت اجتماعی فرد در گرو اشتغال محقق می‌شود

هویت اجتماعی فرد در گرو اشتغال محقق می‌شود

کد خبر 67732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد