قلب کودک رنج‌کشیده بیمار، عرش خدا است

حجت الاسلام مهدی ابراهیمی سرپرست مجتمع قضایی خانواده در مشهد در جلسه تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر که در محل بهزیستی استان خراسان رضوی برگزار شده بود، گفت: قلبِ رنج کشیده‌ی کودکِ بیمار، عرش خدا است و شما که بستر نشاط، شادمانی و آرامش این کودکان را فراهم می‌سازید حاملان عرش الهی هستید.

حجت الاسلام مهدی ابراهیمی، سرپرست مجتمع قضایی خانواده مشهد در جلسه تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر نیازمند درمان که در محل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شده بود، گفت: قلبِ رنج کشیده‌ی کودکِ بیمار، عرش خدا است و شما که بستر نشاط، شادمانی و آرامش این کودکان را فراهم می‌سازید حاملان عرش الهی هستید.

وی افزود: برخی از کارها به‌قدری بزرگ است که به‌هیچ عنوان نمی‌توان عظمت کار را در غالب کلمات بیان کرد. گاهی در مقابل اقدامات برخی انسان‌ها خجل و شرمنده می‌شویم و سر تعظیم در مقابل بزرگواری آنها فرو می‌آوریم. البته که  انسان آفریده شده تا کارهای بزرگ انجام دهد. نجات و سعادتمند شدن انسان در گرو انجام کارها و امور مهم است.

وی ادامه داد: قرآن به این مفهوم تاکید دارد که سعادت انسان در این دنیا و اخرت در گرو انجام کارهای سنگین است. موضوع سنگینی کار است نه کثرت کار، یک کار خِیرِ سنگین  معادل کارهای خیر متعدد و کثیر است. "تا توانی دفع غم از خاطر غمناک کن، در جهان گریاندن آسان است اشکی پاک کن" . این اشک پاک کردن کار سنگینی است و مثال این آیه شریفه است.

کد خبر 67398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد