در رسانه | ۱۱ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در بوشهر واگذار شدند

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: پارسال ۲۲ کودک بی سرپرست و امسال ۱۱ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در این استان واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایسنا، حسین اسدی‌راد روز دوشنبه ۲ آبان همزمان با سالروز ابلاغ قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در جلسه هم اندیشی و تقدیر خانواده‌های فرزند پذیر اظهار کرد: از عمده‌ترن سیاست‌های سازمان برای فرزندان تحت سرپرستی انتقال آنان به خانواده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور در کانون گرم خانواده حق هر کودک است و اقامت طولانی مدت در خانه‌های کودک و نوجوانان چالش‌های مخصوص خود را دارد و از سویی واگذاری کودکان با سن کم به‌ویژه نوزادان با زمان کمتری وارد خانواده می‌شوند این ضرورت وجود دارد که به کودکان بالاتر از سه سال و خانواده‌های متقاضی این دسته از کودکان توجه خاص داشت.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: در همین راستا تلاش برای اخذ حکم واگذاری کودکان واجد شرایط (بالای سه سال) و تسریع در روند پرونده چنین خانواده‌هایی در اولویت کار قرار دارد.

اسدی‌راد عنوان کرد: پارسال تعداد ۲۲ کودک بی سرپرست و امسال ۱۱ فرزند به خانواده‌ها واگذار شده است. واگذاری کودکان بالای سه سال همچون دیگر فرزندان با حساسیت لازم انجام می‌شود، اما همکاری با چنین خانواده‌هایی اولویت خواهد داشت و ضمن همکاری با خانواده‌ها روند تدریجی واگذاری کودک، انجام مشاوره‌های فرزند خواندگی دیدارهای والدین و کودک همگی در دستور کار دفتر شبه خانواده استان قرار دارد.

رقیه زنگنه نژاد، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم ضمن تشکر از این خانواده‌ها بابت امنیت و مهری که به این فرزندان داده اند گفت: دولت هر چه تلاش کند برای این فرزندان کافی نیست.

وی با بیان اینکه این بچه‌ها تاج بندگی آخرت شما هستند، افزود: خداوند وجودتان را مناسب دیده و شما مانند پیامبر هستید در این مسیر بهزیستی تمام تلاش خود را انجام دهد و هر همکاری نیاز باشد ما انجام خواهیم داد.

کد خبر 67332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد