در رسانه |  ۳۷۹ خانواده در استان بوشهر در انتظار فرزندپذیری هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۷۹ خانواده در این استان با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار فرزندپذیری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین اسدی راد روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و تقدیر از خانواده‌های فرزند پذیر خاص افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۲ کودک در این استان به فرزند خواندگی و ۳۴ کودک نیز به خانواده زیستی یا خویشاوند واگذار شده اند ادامه داد:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ کودک در این استان به فرزند خواندگی و ۲۰ کودک نیز به خانواده زیستی یا خویشاوند واگذار شده اند.

اسدی راد بیان کرد: در زمان حاضر ۶۴ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در رده سنی زیر هفت سال، هفت تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۸سال در پنج خانه کودک و نوجوان در استان بوشهر زیر پوشش این اداره کل نگهداری می‌شوند.

وی مهیا کردن محیط مناسب شبیه به محیط خانه، اجرای کامل و علمی برنامه‌های تربیتی و مراقبتی، انجام امور مددکاری برای کاهش حضور فرزندان در خانه‌ها و سرعت بخشی در بازگشت این کودکان به خانواده زیستی یا جایگزین را از مهم‌ترین هدف‌ها و فعالیت خانه های کودک و نوجوان عنوان کرد.

اسدی راد با اشاره به اهمیت مراقبت از فرزندان در خانواده اظهار کرد: همچنین در راستای کاهش حضور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر در مراکز شبانه روزی در زمان حاضر ۴۶۴ کودک در این استان در خانواده و در نزد والد زیستی یا خویشاوندان آنها مراقبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط بهزیستی ماهانه ۱۷ میلیون ریال در قالب امداد برای نگهداری این کودکان به والد زیستی و یا خویشاوندان این کودکان پرداخت می‌کند.

اسدی راد اظهارکرد: همچنین برای انجام امور مددکاری این کودکان ۱۱ مرکز مثبت زندگی با بهزیستی استان بوشهر همکاری دارند.

در رسانه / ۳۷۹ خانواده در استان بوشهر در انتظار فرزندپذیری هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه حضور کودکان در کانون گرم خانواده حق هر کودک است و اقامت طولانی مدت در خانه های کودک و نوجوانان چالش های مخصوص خود را دارد گفت: تلاش می‌شود زمینه حضور کودکان بالاتر از سه سال و خانواده های متقاضی این گروه از کودکان بیشتر مورد توجه قرار گرفته شوند.

اسدی راد افزود: در همین راستا تلاش برای گرفتن حکم واگذاری کودکان واجد شرایط (بالای سه سال )و سرعت بخشی در روند اجرای پرونده این خانواده ها دراولویت کاری بهزیستی است.

وی ادامه داد: همچنین ضمن همکاری با خانواده های متقاضی کودکان بالاتر از سه سال باید کارهای مشاوره فرزند خواندگی، دیدارهای والدین و کودکان همگی در دستور کار دفتر شبه خانواده استان بوشهر قرار گیرد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت هر چه برای این کودکان تلاش کند کافی نیست و تنها مهر و عاطفه این خانواده ها است که می تواند کمبود آنها را جبران و به نوعی این بچه ها تاج بندگی آخرت برای این خانواده ها به شمار می‌رود.

۳۷۹ خانواده در استان بوشهر در انتظار فرزندپذیری هستند

رقیه زنگنه نژاد تاکید کرد: بهزیستی تمام تلاش خود را برای روان سازی مسیر فرزند خواندگی انجام دهد.

در این آیین از پنج خانواده فرزند پذیر که اقدام به پذیرش کودکان بالای سه سال کرده اند، تقدیر شد.

در دوم آبان سال ۱۳۹۲  قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ابلاغ شده است.

کد خبر 67329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد