بهره برداری از  ۶۸طرح اشتغالزایی بهزیستی شهرستان سلطانیه

رییس اداره بهزیستی شهرستان سلطانیه از بهره برداری ۶۸طرح اشتغالزایی با اعتبار ۶۰میلیارد ریال در این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد. و گفت :ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی علاوه بر فراهم آوردن زمینه استقلال اقتصادی موجب تقویت خود باوری فردی نیز می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان سلطانیه اصغر بوئینی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش از جمله زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و معتادین بهبودیافته از جمله خدمات بهزیستی در توانمندسازی و  ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر است، افزود: ایجاد اشتغال در زمینه های دامداری ،زنبور داری،فرش بافی، خیاطی ، جوشکاری و .... بوده است.

وی عنوان کرد: ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و ...از  جمله حمایت های بهزیستی از ایجاد اشتغال  پایدار مددجویان است و بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره  انتخاب می کنند.

این مسئول اضافه کرد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف بهزیستی  اقدام نموده  و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت  نمایند می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت  حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۷ سال برای زنان سرپرست خانوار و تا ۳۰ سال برای افراد دارای معلولیت نیز بهره مند شوند  .

بویینی اشتغال زایی را به عنوان یکی از محرک های توانمند سازی مددجویان عنوان کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴درصد با باز پرداخت ۷ساله پرداخت می شود.                                                                           

کد خبر 67309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد