آیین تجلیل از خانواده های فرزندپذیر کودکان دارای شرایط ویژه برگزار شد

به مناسبت سالروز ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ، جلسه هم اندیشی و تقدیر از خانواده های فرزندپذیر با نیازهای ویژه با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، حامد اسمعیلی مشاور استاندار مازندران در امور معلولین، حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی، دکتر علی خامه ور سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان و جمعی از خانواده های فرزند پذیر در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است ، گفت : سازمان بهزیستی به همت شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش تاسیس شد که ۵۲  وظیفه بر عهده ی این سازمان گذاشته شده است که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر ، زنان سرپرست خانوار، مسوولیت سلامت اجتماعی ، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت ، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران  آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش های پیش از ازدواج و ... بخشی از آن می باشد.

وی مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی را رویکرد اصلی سازمان بهزیستی دانست و افزود : بهزیستی سازمانی پویا ، تحول گرا و برنامه محور است و هدف ما بهره گیری از همه ظرفیت ها جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از وظایف بهزیستی را واگذاری فرزند به خانواده ها دانست وادامه داد: بسیاری از فرزندان مقیم در مراکز نگهداری بهزیستی خانواده دارند و فقط  10 تا 15 درصد کودکان را می توان به خانواده ها واگذارکرد.

دکتر بریمانی با بیان اینکه خانواده هایی که از سازمان بهزیستی فرزند را به فرزندخواندگی قبول می کنند خانواده های مسوولیت پذیری هستند، گفت: بسیاری از خانواده ها با وجود معلولیت کودک، آن را به فرزندخواندگی می پذیرند که این نشاندهنده عشق آنان به کودک می باشد و نمی توان این مهر را با واژه ای توصیف کرد.

وی حمایت از کودکان را وظیفه سازمان بهزیستی دانست و افزود: کودکانی که به فرزندخواندگی واگذار می شوند فرزندان بهزیستی هستند و ما همیشه یار و پشتیبان آن ها هستیم و از آنان حمایت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران به تشکیل کمیته فرزندخواندگی اشاره کرد و ادامه داد: فرزندان بهزیستی نور چشم و امید ماهستند بنابراین در واگذاری آنان به مسائل فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی خانواده ها توجه می کنیم.

شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه از خانواده های فرزندپذیر با نیازهای ویژه بخاطر صبر، بردباری و تلاش آنان برای شکوفایی کودکان تشکر و قدردانی بعمل آمد.

کد خبر 67301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد