در رسانه |  ۳۴۰۰ نابینا در استان بوشهر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: تعداد کل نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر سه هزار و ۴۱۶ نفر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر  به نقل از مهر، حسین اسدی راد شنبه شب در جمع خبرنگاران به مناسبت روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید اظهار داشت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن سبب کم بینایی یا نابینایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: از آنجایی که آمبلیوپی بیماری به سبب ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است.

اجرای طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ ساله

وی گفت: غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال امسال در پایگاه‌های سنجش بینایی‌های استان اجرا شده است که خانواده‌ها با وقت قبلی یا هماهنگی می‌توانند کودکان ۳ تا ۶ ساله خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند.

وی افزود: استفاده از ابزارهای نوین در این سنجش و غربالگری بینایی در استان با کمترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه از یکم اردیبهشت در سراسر کشور کار خود را آغاز کرده است و تا پایان سال جاری ادامه دارد که در مراکز بهداشت و مراکز مثبت زندگی انجام می‌شود.

غربالگری تنبلی چشم بیش از ۱۰ هزار کودک در استان

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در اجرا طرح غربالگری تنبلی چشم در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۱۳۶ کودک ۳ تا ۶ سال استان بوشهر در پایگاه‌های غربالگری با رعایت کامل پروتکل بهداشتی مورد سنجش قرار گرفتند.

سه هزار و ۴۱۶ نفر نابینا در استان بوشهر تحت پوشش بهزیستی

اسدی راد با اشاره به تعداد کل نابینایان استان بوشهر گفت: تعداد کل نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر سه هزار و ۴۱۶ نفر است دو هزار و ۱۵۲ نفر مرد و یک هزار و ۲۶۴ نفر زن نابینا استان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹۸۴ نابینا در بخش روستایی استان بوشهر وجود دارد افزود: شهرستان دشتستان بیشترین آمار نابینایان و شهرستان عسلویه کمترین تعداد نابینا را دارا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: امسال برای ۲۱۲ نفر از نابینایان هزینه رفت و آمد فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی به مبلغ ۱۶۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های گویا ویژه نابینایان در استان بوشهر اظهار کرد: ۵۰۰ نفر نابینا در شهرستان دشتستان و یک‌هزار نابینا در بوشهر از خدمات کتابخانه گویا بهره می‌برند.

اسدی‌راد گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۹۹ نفر دارای اختلال چشمی در استان بوشهر شناسایی شد.

هزینه خرید و تهیه عینک ۱۱۷ نفر از کودکان نیازمند

وی افزود: در برخی موارد تشخیص داده می‌شود کودکان نیازمند عینک یا جراحی چشم هستند که در این راستا سازمان بهزیستی از خانواده‌های نیازمند برای تهیه عینک یا جراحی چشم حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: بهزیستی استان بوشهر هزینه خرید و تهیه عینک ۱۱۷ نفر از کودکان نیازمند پرداخت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از اجرا طرح غربالگری بینایی سنجی در مراکز مثبت زندگی شهرها خبر داد و بیان کرد: مراکز مثبت زندگی به پایگاه‌های غربالگری تنبلی چشم مجهز شده‌اند و بعد از شناسایی اختلال بینایی، کودک به اپتومتریست و چشم پزشک برای تشخیص و اقدامات درمانی ارجاع می‌شود.

اسدی‌راد عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بیماری‌هایی مانند آب مروارید، عوامل ژنتیکی و مادرزادی از جمله مهمترین عوامل نابینا و کم بینایی در استان بوشهر شناسایی شده است.

کد خبر 66859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد

آخرین فعالیت ها

پربازدیدهای کشور