با هم بشنویم| مصاحبه رادیویی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران به مناسبت روز جهانی سالمند

یوسف رضایی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در مصاحبه با رادیو تهران به مناسبت روز جهانی سالمندان گفت: سالمندان ذخائر انسانی جامعه ما هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت روز جهانی سالمندان مصاحبه با رادیو تهران، توسط معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران انجام شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در این مصاحبه خبری اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش جمعیت سالمندی مواجه هستیم که چالش های زیادی را در جامعه برای ما به وجود آورده است که ناشی از کاهش موالید، افزایش سن ازدواج، رشد آمار طلاق و ... است.

رضایی گفت: ما نسبت به جوامع دیگر با افزایش سالمند مواجه هستیم و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود و اقداماتی از قبیل احداث مراکز روزانه و ویزیت در منزل بوده تا سالمندان از موهبت خانواده بهره مند باشند و در مراکز سالمندان شبانه روزی نگهداری نشوند.

وی در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: یارانه ای که به مراکز نگهداری پرداخت می شود هزینه های آنها را تامین نمی کند و از خانواده ها و خیرین کمک گرفته می شود و یکی از اقدامات مطلوبی که در زمینه اجتماعی سالمندان باید انجام شود، استفاده از وجود سالمندان در خانواده و اجتماع بوده تا جایگاه اجتماعی آنها به عنوان افرادی باارزش باقی بماند.

کد خبر 66629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد