پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت هفته سلامت روان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان بمناسبت هفته سلامت روان، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان متن پیام دکتر ولی‌اله نصر بشرح ذیل می‌باشد:

 دهم اکتبر مصادف با  هجدهم مهرماه، از طرف  فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) به عنوان روز جهــــــانی سلامت روان با شعار " سلامت روان برای همه، یک اولویت جهانی" گرامی داشته شده و عمده‌ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل سلامت روان است.

طبق نظر سازمان بهداشت جهانی: “سلامتی به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً به معنای عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی”. کاربرد مهم این تعریف این است که: سلامت روان چیزی فراتر از صرف عدم ابتلا به اختلالات روانی یا ناتوانایی‌هاست.

سلامت روان، دانش و هنری است که به آسایش ذهنی، احساس خود توانمندی، شناخت توانایی‌های خود در محقق ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی، شادی و آرامش درونی و رفتار متعادل و منعطف با پیرامون، کمک شایانی می‌کند، لذا کار و تلاش در این زمینه بسیار مهم خواهد بود.

ارتقای دانش عمومی جامعه و خانواده‌ها در رابطه با سلامت روان و اختلالات روانی، جلب حمایت و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مؤثر، مانند آموزش ‌و پرورش و رسانه‌ ملی، توجه به بازتوان‌بخشی بیماران روان‌پزشکی، بازبینی برنامه‌های آموزشی گروه‌های مختلف مرتبط با سلامت روان، مانند پزشکان عمومی، روان‌پزشکان و روان‌شناسان و تعریف جایگاه‌های شغلی و حرفه‌ای گروه‌های مختلف، با توجه به دانش و مهارت کسب‌شده در دوره آموزش‌شان از جمله موضوعاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به کارگیری روانشناسان به عنوان کارشناسان سلامت‌روان برای ارائه خدمات حرفه‌ای‌تر در حوزه سلامت‌روان، توانمندسازی کارکنان سایر سطوح نظام سلامت اعم از؛ بهورز و پزشک عمومی و ادغام خدمات حوزه مصرف مواد مبتنی بر ظرفیت و زیرساخت های نظام سلامت از اقدامات حوزه سلامت روان پس از طرح تحول است.

اداره کل بهزیستی که متولی سلامت و مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه می باشد با ارائه خدمات فراگیر پیشگیرانه در سطوح اولیه، ثانویه و ثالث،  تلاش می‌کند تا علاوه بر ارتقای سلامت روانی اجتماعی جامعه در جهت کاهش بار آسیب های اجتماعی قدم های موثری را بردارد.

اینجانب؛ این روز را خدمت تمامی تلاشگران عرصه سلامت روان جامعه و به ویژه همکاران پرتلاش در اداره کل بهزیستی تبریک گفته و از خداوند منان برای همگان سلامت روزافزون توام با آرامش خواستارم.

دکتر ولی‌اله نصر

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 66589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد